GRADUACIONS de 2n de BATXILLERAT

Fotografies: Elisa Román

Dijous 27 de juny de 2019. Les 17:30 hores. Alumnat de 2n de Batxillerat, professorat, autoritats i famílies van entrant al Teatre Municipal Cooperativa. Els actes de comiat dels nois i noies de 2n de Batxillerat del nostre institut està a punt de començar.

S’apaguem els llums, es fa el silenci i la Lourdes Ferran surt a l’escenari com a mestra de cerimònies. El Raúl Muñoz, exalumne del centre, i l’Alicia Martínez de 2n de Batxillerat ens ofereixen un ball per anar entrant en calor.

Començaran els parlaments institucionals, plens d’emotivitat: primer el de la Carmen Aragón, directora de l’institut i, seguidament, el d’en Xavier Garcés, alcalde del municipi.

A continuació els tres tutors de Batxillerat, l’Adrián Peñalva, el Xavier Mañes i el Miquel Martínez, pugen a l’escenari per oferir-nos uns “parlaments” més gamberros i irreverents, amb un gran sentit de l’humor, on tot el professorat de 2n de Batxillerat hi sortia “retratat”.

I arribà el moment més esperat: el lliurament d’orles, de la mà de la coordinadora de Batxillerat i dels respectius tutors de cada grup. Elegants i amb un toc de nerviosisme, els nois i noies que hem vist créixer enfilaren les escales per fer-se la darrera fotografia de grup.

A continuació, pujaren a l’escenari les cinc persones que enguany han obtingut MATRÍCULA D’HONOR: l’Óscar Romero, la Núria Baños, la Beatriz Herrera, la Laura Sánchez i el David Pacheco. Però encara quedava un reconeixement més, el PREMI A L’EXCEL·LÈNCIA CARLES GARCIA  a l’alumne/a amb l’expedient més brillant. Enguany ha obtingut el reconeixement l’Óscar Romero.

A totes i a tots, l’enhorabona!

I, per acabar, es va fer el lliurament dels diplomes a l’alumnat que ha participat durant aquest curs en el Projecte Lecxit. Es tracta d’un programa de voluntariat amb l’objectiu de promoure l’èxit educatiu a través de la lectura, en el qual l’alumnat de segon de batxillerat ha ajudat a l’alumnat de cicle mitjà de primària de les nostres escoles a millorar la lectura.

I com a tancament, dos alumnes, l’Óscar Romero i la Naima Karmas, van pujar a l’escenari per oferir-nos una canço dedicada als “profes”, amb un gran sentit de l’humor

I, per concloure, un pica-pica al soterrani del TMC mentre els flaixos dels mòbils anaven saltant aquí i allà en fer-se les darreres fotos, moltes ja de comiat:

Nois i noies, la majoria de vosaltres heu passat la vostra adolescència entre les parets del nostre institut. Molts vau arribar amb 11 o 12 anys i, literalment, us hem vist créixer. Ara, tota la comunitat educativa volem desitjar-vos molta sort ens els nous camins que aviat emprendreu. Sort!

Fins sempre!