Departament d’Expressió

Música

La Música al Jonqueres, es viu. Comptem amb una gran quantitat d’instruments Orff, així com teclats elèctrics, bateries, guitarres i violins.

Des de primer, l’alumnat aprèn a entendre una partitura i practica (sí, practica) els diferents instruments. Quan arriben a tercer, ja són tots uns experts i els toca muntar, des de zero, una obra de teatre musical. Creen el guió, l’interpreten, toquen i graven la música, preparen i ballen les coreografies…

I encara els queda un any més per gaudir de la pràctica instrumental a l’Optativa de 4t on aprenen conceptes bàsics d’harmonia, creen arranjaments per gran conjunt, treballen amb editors d’àudio i preparen tallers musicals pels més petits.

departament-dexpressio-1

Visual i plàstica

Matèria que permet a l’alumne desenvolupar les capacitats expressives i estètiques, aportant coneixements, eines i recursos per entendre la societat actual en l’àmbit artístic-visual.

departament-dexpressio-2

Educació física

Les característiques de l’assignatura permeten una gran diversificació de continguts al llarg del recorregut acadèmic de l’alumnat, tot cercant una educació en valors, esportius o no, on la pràctica d’activitat física esdevé el vehicle perfecte per assolir-ho.

La diversificació comentada està seqüenciada en tota l’estructura d’ESO i de 1r de Batxillerat, tot podent elaborar quatre grans blocs.

–       Activitat física i salut: aportació de continguts que permetin a l’alumnat realitzar i practicar plans de treballs per a la millora de la condició física i la salut.

“Tingues cura del teu cos. És l’únic lloc que tens per viure” (Jim Rohn)

–       Esports: realització de diferents pràctiques esportives col·lectives i individuals que permetrà a l’alumnat aprendre un mínim de vuit esports diferents, quatre de col·lectius (bàsquet, hoquei, rugbi i korfball) i quatre d’individuals (bàdminton, esgrima, atletisme i pàdel/tennis)

“El més important de l’esport no és guanyar, sinó participar, perquè l’essencial a la vida no és l’èxit, sinó esforçar-se per aconseguir-ho” (Pierre de Coubertin)

–       Activitat física i temps de lleure: centrats en la realització d’activitats físiques recreatives (jugades) on prenen rellevància les realitzades al medi natural com per exemple, les curses d’orientació.

L’esport ha de practicar-se únicament pel plaer pur de fer-ho” (Anònim)

–       Expressió i comunicació corporal: activitats centrades en l’aprofitament del cos i en l’autoconeixement. Així doncs, es realitzen activitats amb suport musical (ball de bastons, danses d’arreu del món, acrosport, etc.) i sense (ioga, mímica, etc.).

“Sense música no pot haver harmonia perfecta, doncs res hi ha que sigui sense ella” (San Isidoro)

Aquests continguts acadèmics estan reforçats per sortides que complementen la formació de l’alumnat. Algunes d’aquestes són l’activitat de patinatge sobre gel, activitats al medi natural a Vallparadís, sortida al Bosc de Can Deu a realitzar una cursa d’orientació i trobades esportives amb d’altres centres (korfball entre instituts, trobada poliesportiva amb l’Institut Les Termes i trobada de ringo-pica amb l’Institut La Ferreria).