eTwinning

Des de fa uns cursos, el centre participa en projectes eTwinning. En aquests projectes, l’Institut Jonqueres col·labora amb centres d’arreu d’Europa. La llengua vehicular és l’anglès, s’estableixen lligams i l’alumnat amplia els seus coneixements acadèmics però també culturals. La seva mirada s’amplia gràcies a conèixer les realitats dels companys/es d’altres països. El professorat que participa també crea vincles i coneix maneres de treballar moltes vegades també completament diferents. Les TAC són una eina clau en la realització d’aquests projectes.

Projectes:

Curs 2020-21

LIFE 

Professora: Cris Molins Pueyo

Destinataris: Alumnat de 1r de batxillerat. Optativa de Sociologia

Nom del Projecte: LIFE Project

Breu resum: En aquest projecte es pretén que els/les estudiants de diferents països es presentin ells mateixos amb el patrimoni cultural de la seva regió. Donaran informació sobre l’idioma, el menjar, cançons locals, personatges famosos, jocs i hàbits interessants de la regió per tal que coneguin millor la cultura i la història d’Europa i puguin trobar l’oportunitat de desenvolupar la diversitat i el sentiment de pertinença europea. El resultat final serà una exposició o un llibre electrònic amb breus presentacions de llocs investigats pel grup del projecte. Al final del projecte, es prepara una exposició virtual amb les obres realitzades.

Països participants (centres): ALBANIA (1), AZERBAIYÁN (1), BULGARIA (1), CHIPRE (1), ESPAÑA (2), FRANCIA (2), GEORGIA (1), GRECIA (1), JORDANIA (2), LETONIA (1), LITUANIA (1), MACEDÒNIA DEL NORTE (1), POLONIA (4), PORTUGAL (1), RUMANIA (3), TURQUÍA (10)

Objectius: 

  • Conèixer i experimentar diferents cultures.
  • Desenvolupar i continuar el patrimoni cultural.
  • Explorar diferències culturals entre diferents països i en el propi país.
  • Augmentar l’interès i la participació en estudis acadèmics.
  • Fomentar l’ús de la tecnologia.
  • Millorar l’ús de la llengua estrangera.
  • Desenvolupar la cooperació educativa entre països.

Període: Octubre 2020 – maig 2021.

Desenvolupament dins la matèria: La idea és posar-lo en marxa amb el grup de l’optativa de 1r de batxillerat. Una de les dues hores setmanals es dedicarà a aquest projecte com a màxim i depenent de la fase del projecte. L’objectiu és la d’incorporar l’ensenyament en anglès en altres matèries que no siguin estrictament les lingüístiques, en aquest cas per treballar sobre la diversitat cultural a Europa i la pròpia diversitat interna al nostre país. Treballarem l’herència cultural i les tradicions i els continguts culturals com a construccions socials pròpies d’un temps i d’un grup. 

eQUALITY OF LIFE 

Professor/a: Ana Rueda Amores i Cristina Romero Chamorro

Destinataris: Alumnat de 1r de batxillerat

Nom del Projecte: eQUALITY OF LIFE

Països participants (centres): Espanya (1), Turquia (8), Itàlia (2), Portugal (2), Suècia (1)

Objectius: 

El nostre projecte s’adreça a estudiants de batxillerat i aborda el problema d’igualtat de gènere i els seus efectes. Donar a les dones el paper que es mereixen encara és un repte arreu del món. Malauradament, encara hi ha gent, fins i tot les noies i les dones,  que pensa que les dones no poden fer el que fa un home i, per tant, les dones tenen dificultats per tenir els mateixos drets, especialment en la presa de decisions, en la feina i en la política. Com a resultat de la desigualtat, les dones no poden tenir accés a una millor educació i al mercat laboral. La desigualtat de gènere afecta no només les dones, sinó totes les persones, l’economia i la salut. Gràcies al projecte, volem conscienciar sobre la igualtat de gènere, que és vital per al desenvolupament sostenible i una societat més sana. Aquest projecte també té com a objectiu empoderar les dones i les nenes animant-les a ser més actives.

L’alumnat que participa en aquest projecte seran persones conscients dels problemes socials i que pretenen trobar solucions creatives i efectives a aquests problemes El nostre alumnat jove, que formaran la societat del futur, tindran l’oportunitat de treballar amb els seus companys i companyes i adquirir habilitats del segle XXI, com ara el treball col·laboratiu, la flexibilitat i l’adaptabilitat. Per tal d’adquirir habilitats comunicatives durant el projecte, es planifiquen reunions tant en la llengua materna com en la llengua estrangera amb els socis estrangers. 

Període: Octubre 2020 – juny 2021

Desenvolupament dins la matèria: L’alumnat de 1r de batxillerat participarà en aquest projecte en la seva totalitat. Es dedicarà una sessió cada dues setmanes de les 3 sessions per setmana que tenim. En moments puntuals l’alumnat haurà de fer sessions desde casa quan s’organitzin reunions amb l’alumnat d’altres països (grups mixtes de treball). Amb el projecte eTwinning enforteixen el seu coneixement pràctic de la llengua anglesa. La llengua és un element viu i practicar-la amb altres estudiants que també estan aprenent fa que se sentin més segurs.

 

Curs 2019-20

UNESCO the Peace Team 

Professor/a: Ana Rueda Amores i Jordana Gruas Gómez

Destinataris:  Tot l’alumnat de 4t de l’ESO

Nom del Projecte: UNESCO The Peace Team

Països participants (centres): Espanya (2), Turquia (10), Ucraïna (1), Georgia (1), Rumania (2), Albània (1), Itàlia (1)

Objectius: 

  • Pensar i treballar amb mentalitat oberta i comprendre altres persones.
  • Presentar i preservar el patrimoni cultural.
  • Respectar els sentiments d’altri.
  • Educar en la comprensió internacional.
  • Conèixer altres països.
  • Adquirir l’amistat d’estudiants estrangers.
  • Millorar les destreses i habilitats de comprensió i expressió oral i escrita.

Període: Octubre 2019 – maig 2020 (no es va poder finalitzar per la pandèmia)

Desenvolupament dins la matèria: L’alumnat de 4t d’ESO  participarà d’aquest projecte en la seva totalitat. Es dedicarà una sessió cada tres setmanes de les 3 sessions per setmana que tenim. Amb el projecte eTwinning enforteixen el seu coneixement pràctic de la llengua anglesa. La llengua és un element viu i practicar-la amb altres estudiants que també l’estan aprenent fa que se sentin més segurs. Tindran l’oportunitat de millorar la competència comunicativa en totes les seves vessants.

 

Curs 2018-19

We Wear What We Sing (Projecte guardonat amb el Segell de Qualitat Nacional i amb el Segell de Qualitat Europeu)

Professor/a: Ana Rueda Amores

Destinataris: Alumnat de 3r d’ESO

Nom del Projecte: We Wear What We Sing

Països participants (centres): Espanya (2), Portugal (1), Georgia (1), Polonia (1), Itàlia (2), Romania (1), Macedonia del Nord (1), Turquia (5)

Objectius: 

  • Crear un disseny de samarretes a partir d’una cançó amb la qual s’identifiquin.
  • Conèixer-se millor a si mateix mitjançant l’anàlisi dels sentiments.
  • Aprendre sobre diferents cançons en anglès i el seu contingut, ampliant així els seus coneixements sobre cultura musical i familiaritzant-se amb els cantants i el tipus de música que la gent de la seva edat escolta en altres països.
  • Desenvolupar diferents habilitats artístiques mitjançant eines web 2.0 per crear resultats en les diferents cançons.
  • Gaudir treballant col·laborativament i millorar les habilitats de voluntariat dels estudiants.
  • Utilitzar la llengua anglesa amb un propòsit real i prendre consciència de la importància de conèixer idiomes estrangers per poder comunicar-se amb persones de la seva mateixa edat i interessos.
  • Interactuar amb estudiants d’altres països fent jocs sobre les diferents cançons i cantants i escrivint correus electrònics.
  • Conèixer nous amics de l’estranger i divertir-se..
  • Guanyar confiança en l’ús de l’anglès amb finalitats comunicatives.

Període: Octubre 2018 – juny 2019

Desenvolupament dins la matèria: Tot l’alumnat de tercer de l’ESO participa en el projecte. Es treballa com una unitat didàctica més. S’avalua la competència digital i social donada la importància de les dues en la realització del projecte. Es tracta d’un projecte transversal on també es treballen competències pròpies de l’àmbit artístic.