Jornada STEAM a Poblet

El passat dimecres 23 de Gener, en el marc del programa d’innovació STEAMCat, es va celebrar a Poblet una trobada amb tots els centres de Catalunya que van ser seleccionats a participar-hi. Dos membres del grup impulsor de professors que s’encarreguen del projecte a l’institut, la Laura i el Miguel Ángel, vam anar-hi i vam realitzar unes jornades de formació a l’alberg Jaume I a l’Espluga de Francolí.

En aquesta ocasió, la jornada es va organitzar per a realitzar diferents tallers pràctics sobre les novetats educatives que proposen diferents entitats del món educatiu que es dediquen a fomentar les àrees STEAM, com el CESIRE, juntament amb el Departament d’Educació. El professorat assistent ens vam repartir en diferents tallers per aprofitar al màxim les oportunitats que ens oferien.

Un dels tallers que vam realitzar era de Nanokits i nanotecnologia on el CESIRE ens informava sobre la disponibilitat d’utilitzar un kit de treball sobre els materials i les seves propietats. A més, es va presentar un altre kit, en aquest cas més innovador, relacionat amb l’àmbit tecnològic promogut dintre del projecte ESERO de l’Agència Espacial Europea. Un altre taller estava relacionat amb les matemàtiques on es presentaven materials del Museu de les Matemàtiques de Catalunya, com les cúpules de Leonardo, tangrams, etc. Al taller de ciències ens van presentar la maleta de l’ésser viu-no viu per tal d’ajudar a l’alumnat a conèixer les diferències entre ells, sent un punt de partida per poder explicar les funcions del éssers vius.

Per últim, la jornada va concloure amb l’activitat prèvia que havia de fer l’equip STEAMCat del centre que consistia a fer un llistat de totes les activitats, projectes, etc. que realitzem i posteriorment fer una línia temporal per després poder fer la diagnosi de l’institut.

Tot plegat, una jornada plena d’activitats que ens va acostar a la metodologia de treball STEAM, i ens va aportar mil i una idees i propostes per poder aplicar amb els nostres alumnes, per millorar en el nostre dia a dia a classe i treballar encara millor en les àrees de ciències, tecnologia i matemàtiques amb els nostres alumnes a l’institut.