Herois i amor a l’Edat Mitjana i a l’actualitat amb l’alumnat de Literatura Universal de 1r de Batxillerat

“Senyors, us agradaria escoltar un conte d’amor i mort? Aquesta és la història del cavaller Tristany i la reina Isolda”

En aquesta ocasió, des de la matèria de Literatura Universal, hem treballat l’amor cortès i la figura de l’heroi. Hem analitzat els seus trets característics i hem fet una comparació amb l’amor i els herois / heroïnes actuals. Hem treballat els elements de l’amor cortès: personatges, característiques, rols,… I també la diferència entre la novel·la de cavalleries i la novel·la cavalleresca, així com l’evolució de l’heroi des de l’Edat Mitjana fins a l’actualitat, passant pel magisteri de Cervantes i el seu don Quixot.

Aquí us deixem un petit tast dels textos escrits i audiovisuals que han realitzat les vostres companyes, així com les il·lustracions que han elaborat.

Esperem que us agradi tant com a nosaltres.

1. Miquel Abancó

Sempre hi hagut molts Tristanys i moltes Isoldes i mentre siguem humans, sempre n’hi haurà. Molt bona feina !!!