ATENCIÓ:  Horari del Servei de Préstec desembre i gener

A causa de l’empitjorament de la situació sanitària relacionada amb la Covid-19, el Servei de Préstec  i Cambra de Cria del CESIRE modifica l’horari d’atenció al públic.

A partir del dia 11 de gener:

• Dilluns de 9:00 a 13:00 i de 16:00 a 18:00
    • Dimecres de 9:00 a 13:00 i de 16:00 a 18:00

La recollida de material i el retorn del mateix s’haurà de fer en hores concertades.

Podeu contactar telefònicament amb les persones responsables del servei al 938823125, o bé a l’adreça cdec@xtec.cat.

Connecta’t a la Recerca. Les pràctiques de l’enginyeria a l’aula

La darrera sessió d’aquest curs del “Connecta’t a la Recerca” va anar a càrrec de la Cristina Simarro. Ens va parlar de les pràctiques de l’enginyeria a l’aula que es duen a terme a infantil, primària i secundària i les diferències amb les pràctiques científiques.

En aquest enllaç trobareu l’enregistrament de la sessió, la presentació que va utilitzar i els resultats de les produccions de les persones participants.

#STEAMcat

Conferència virtual Mirades 0_8: La Psicomotricitat en temps escolars diferents

Amb un inici de curs tan especial per la situació sanitària que estem vivint, les que escoles tenen un pla d’acompanyament als infants petits en el seu desenvolupament motor han posat tots els esforços necessaris perquè sigui possible que cos, moviment, joc i representació continuïn presents a la vida escolar qüotidiana. Teresa Mas i Montserrat Anton ens parlaran  de com facilitar les ganes de moure’s i participar als infants  i analitzaran com l’actitud dels aduls ajuda a adaptar-se a les noves propostes escolars.
Data: Dimecres 28 d’abril de 18:00 a 20:00 h… Llegeix més»

Actualització de continguts de Microbiologia

En la pàgina de l’àmbit científic i medi s’ha afegit un apartat d’actualització científica. Iniciem aquest apartat amb un Dossier d’actualització de continguts científics de Microbiologia realitzat pel Dr. Jordi Barbé, catedràtic de Microbiologia de la UAB. Aquest dossier es va presentar en el marc del curs “Els divendres de Biologia i Geologia al Cesire” amb l’objectiu d’oferir als docents una visió actual i més acurada sobre certs aspectes d’aquesta disciplina.

#STEAMcat

Contes a l’esprint,una bona activitat per Sant Jordi!

S’acosta Sant Jordi i segur que estàs pensant en activitats creatives d’escriptura per fer amb el teu alumnat d’ESO. Contes a l’esprint és una oportunitat per poder treballar l’escriptura a l’aula a partir de la creació d’un conte col·lectiu, aplicant la creativitat, el treball en equip, l’enginy i un component d’atzar. L’alumnat en un temps determinat ha de portar a la pràctica totes les etapes de l’escriptura : planificació, textualització i revisió, per escriure un relat.I ho fa d’una manera guiada, a través d’unes instruccions que trobaràs en aquest enllaç.
Una bona oportunitat per posar en pràctica tot allò que l’alumant ha après durant el curs i gaudir de l’escriptura.… Llegeix més»

VI Jornades de llengua i literatura. Com utilitzem el català als centres d’ensenyament?

El CESIRE-àmbit lingüístic participa en les VI Jornades virtuals de llengua i literatura, organitzades pel Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i Ciències de Catalunya, amb la presentació de l’ARC i  de dues “bones pràctiques d’aula” :

• Improversem; el foment de la llengua mitjançant la glosa, a càrrec de Caterina Canyelles
  • I tu, abandones o comparteixes la llengua?, a càrrec de Puri Pinto

Data: 29 d’abril

Horari: de 16:00 h a 17:30 h.

Programa complet de les jornades

Mirades 0_8: L’Origami, l’espai, la geometria i molt més. Conferència virtual

Els beneficis de l‘origami en l’aprenentatge de les matemàtiques van més enllà del seu ús inherent per a la geometria. La seva transversalitat el fa útil pel desenvolupament d’activitats riques en connexions, tant dins de les matemàtiques, com interdisciplinars.

Ponent: Eulàlia Tramuns Figueras

Data: 14 d’abri de 2021 Horari: de 18:00 a 20:00 h.

Destinatàries: mestres d’educació infantil i primària

Enllaç a la Conferència.

L’Eulàlia ens demana que si volem assistir a la conferència portem 4 DIN-A4 i 5 fulls quadrats per poder anar fent les diferents activitats que ens anirà proposant.

Conferència virtual  Organitza: CESIRE