Xerrada sobre requisits i tràmits per la constitució d’una Cooperativa

El passat 23 d’octubre,  el Josep Lluis Martínez, de l’Ateneu del Baix Llobregat, va fer una xerrada sobre els requisits i tràmits per la constitució d’una Cooperativa als grups de Cicles Formatius  de Grau Superior de Desenvolupament d’aplicacions web,   d’ Assistència a la Direcció i Administració i Finances. En aquesta xerrada hem vist el nostre alumnat interessat pel món cooperatiu i per adquirir els coneixements necessaris per obrir les portes als nostres futurs projectes emprenedors. Les seves preguntes al ponent han demostrat les ganes de participar-hi i de formar part d’ un intens treball cooperatiu.

Projecte Pyirene FP

Si ets alumne/a de CFGM o professor/a de FP inicial pots gaudir d’una beca per a realitzar una estada a l’estranger.

L’objecte d’aquesta convocatòria és el foment de les estades formatives en empreses, entitats o centres educatius ubicats en els departaments francesos de: Pyrénées Atlantiques, Hautes Pyrénées, Ariège, Haute-Garonne, Pyrénées-Orientales de la regions de Nova Aquitània i Occitània, per part de l’alumnat i professorat de Formació Professional de centres de titularitat de la Generalitat de Catalunya.

Es preveuen tres modalitats d’estades formatives:

  • Modalitat de pràctiques adreçada als alumnes. Estades formatives per a l’adquisició de resultats d’aprenentatge corresponents a una part o a la totalitat del mòdul que desplega la formació pràctica en centres de treball (FPCT).
  • Modalitat d’estudi amb reconeixement adreçada als alumnes. Estades formatives per a l’adquisició de resultats d’aprenentatge d’una o més unitats formatives de mòduls diferents al mòdul que desplega la formació pràctica en centres de treball.
  • Modalitat adreçada als professors. Estades formatives dirigides únicament als professors de cicles formatius de formació professional inicial.

Es podran sol·licitar estades formatives que compaginin estades de pràctiques i d’estudi amb reconeixement.

REQUISITS

Poden presentar projectes els centres educatius de titularitat de la Generalitat de Catalunya que imparteixen cicles formatius de formació professional inicial i comptin amb alumnes en aquests ensenyaments o professors de formació professional inicial que vulguin fer estades en empreses, entitats o centres educatius dels departaments francesos indicats, i que tinguin coneixements d’un nivell adequat de conversa de francès.

Per a cadascuna de les modalitats les estades formatives s’han de dur a terme durant els anys 2018 i 2019 i han de reunir els requisits següents:

Modalitat adreçada als alumnes
  • Les estades han de tenir una durada mínima de 2 setmanes, inclosos els dies de viatge.
  • Les estades es poden fer, en la seva totalitat, en un centre educatiu, en una empresa o entitat, o combinar
estades en centre educatiu i empresa o entitat.
  • Les estades formatives han d’estar reconegudes pels centres educatius catalans.
  • Les estades han de complir amb els requisits de la normativa vigent.
  • En el cas d’alumnes menors d’edat, quan el centre d’acollida ho requereixi, hauran d’anar acompanyats d’un professor/a. Aquest acompanyament es pot tramitar com a una mobilitat de professorat.
Modalitat adreçada als professors
  • Poden coincidir amb el període d’estada dels alumnes. En el cas que siguin mobilitats d’acompanyament, el professor ha de realitzar alguna activitat al centre d’acollida o en una empresa.
  • Altres tipus d’estada, en un centre educatiu o en una empresa o entitat.

Resolucio convocatoria Projecte PyireneFP

Els candidats interessats escriviu un mail a:

internacional@iesesteveterradas.cat

abans del dia 30 d’octubre amb les vostres dades:

  • Nom
  • Cognoms
  • DNI
  • Cicle Formatiu que estàs matriculat (en cas de ser alumne/a)

 

Apuntat a la Castanyada d’FP

Un any més celebrem la Castanyada amb diverses activitats, corda, ping pong, futbol, música,… i un macro esmorzar amb tots els alumnes d’FP.
Organitzeu l’esmorzar amb el vostre grup classe i aprofiteu la jornada per conèixer a altres companys i companyes de l’Esteve.
Recorda que la Castanyada serà el proper dimecres 31 d’octubre a les 10h!!!

Sortida autoretro 2018

El passat divendres 19 d’octubre del 2018 els alumnes del cicle electromecànica de vehicles vam fer una sortida al saló de l’Autoretro.
A més dels vehicles clàssics de totes les èpoques vam veure en acció automòbils i motocicletes amb història al circuit d’exhibició.
Aquest saló internacional del vehicle de Barcelona promociona el motor clàssic des de les vessants comercials, empresarials i de lleure.

Esdeveniment l’Horadolça

Aquest dimarts 16/10/2018 hem celebrat un esdeveniment entre els alumnes dels cicles AWS2, ADS2 i DAS2 amb motiu de començar una relació que fructifiqui en un equip cohesionat i compromès per representar el nostre centre en concursos i projectes d’emprenedoria i innovació.

Les bases s’han assegut amb una hora dolça que anuncia més hores apetitoses.

Alumnes del Esteve Terradas participem a la Game Jam

Més d’un centenar d’alumnes de 13 centres educatius entre ells l’Esteve Terradas, han participat els dies 10 i 11 d’octubre a la Game Jam 2018 amb un repte comú desenvolupar un joc en 48 hores, enguany amb la temàtica dels hàbits saludables.

Visita a Liber 2018

El passat 3 d’octubre l’alumnat de segon curs d’arts gràfiques va visitar la fira editorial Liber 2018, on van poder tenir contacte amb les novetats de les empreses editores, i conèixer professionals de tota la cadena de valor del llibre. D’aquesta manera van veure així reflectides algunes de les tendències que estan marcant l’evolució del sector de l’edició.

A més, van poder assistir a una xerrada exclusiva a l’stand del Govern d’Aragó amb el responsable de comunicació Joaquín Guillén i l’il·lustrador Javier Ortiz, que es trobava presentant el seu nou còmic “La Noche perdida de Luis Buñuel”.

Els alumnes van poder gaudir d’una experiència de primera mà per part de l’autor, coneixent a la vegada tot el procés a l’hora de dissenyar i produir  un còmic.

En finalitzar, van rebre un exemplar signat per l’autor.

Avaluació de les sol·licituds de participació a 3D ROBO CHALLENGE

El passat dia 3 d’octubre es va reunir la comissió d’avaluació de les sol·licituds de participació del projecte europeu “3D ROBO CHALLENGE” .

Atenent els requisits, aspectes importants i criteris de selecció anteriorment publicats en la convocatòria del projecte, la comissió va avaluar i qualificar totes les candidatures. A continuació detallem les candidatures seleccionades i candidatures de reserva:

Alumnes sel·leccionats:

Lidia Chicano Sánchez
Lorenzo Rusu
Anas Bentaleb
Eduard Fernández Ramirez
Mohamed Nabil Ben Rouain Teyar
Ismael Ben Rouain Rouain

Alumnes reserva:

María Beili Mene Dorado
Marta Carrasco
Pau Rius Noriega
Hamza Baslem
Brahim el Ghazi

Tots els alumnes que han presentat candidatura i que no participaran enguany en el projecte, si l’any següent estan cursant primer de batxillerat tecnològic o cicle formatiu de grau mitja en fabricació mecànica podran tornar a presentar-se a la convocatòria de selecció. Haver-se presentat anteriorment a la convocatòria aportarà puntuació extra (per determinar) en el procés de selecció sempre que es compleixi el pre-requisit lingüístic.

Dos alumnes de Gestió Administrativa fan pràctiques durant un mes a la ciutat italiana de Pàdua

Com els anys anteriors, dos alumnes nostres, del CF Gestió Administrativa, Balma Adame i Mario Rodríguez, han anat a la ciutat de Pàdua per fer-hi pràctiques en una empresa durant un mes. Aquest cop, excepcionalment, hi han anat per separat: la Balma hi va estar el mes de juny i en Mario hi està aquest mes de setembre.

Aquestes pràctiques es desenvolupen en el marc del programa Erasmus +, de la Unió Europea. Els nostres alumnes es beneficien d’una beca finançada per aquest programa, que els proporciona una important ajuda econòmica.

Pàdua és una ciutat situada al Nord-Est d’Itàlia, prop de la famosa Venècia. Constitueix un important centre econòmic, cultural i religiós. Concretament, els nostres alumnes fan les pràctiques a la Cambra de Comerç de la ciutat i tornen molt contents de l’ambient que hi troben i també de la seva estada a Pàdua en general. És una experiència molt enriquidora, des del punt de vista professional i també personal, ja que els ajuda a madurar i a desenvolupar les seves habilitats socials.

Quan estava a punt de tornar, la Balma ens deia: Ha estat una experiència inoblidable i que repetiria mil milions de vegades […] Gràcies a l’Esteve Terradas per donar-me aquesta oportunitat! Com ja hem dit, en Mario hi està fent ara les seves pràctiques. Li desitgem que acabi tan content de la seva experiència com la Balma.

Finalment, volem expressar el nostre sincer agraïment a l’Istituto Instruzzione Superiore Giovanni Valle de Pàdua, per la seva ajuda en la preparació de les pràctiques i pel suport que dóna als nostres alumnes durant la seva estada en aquella ciutat, a la Camera di Commercio di Padova, per proporcionar als estudiants del nostre centre la possibilitat de fer una experiència de treball a l’estranger, i especialment, als empleats de la Camera que tenen una relació més directa amb ells: la Sra. Cristina Cognolato, el Sr. Andrea Galeota (el seu tutor de pràctiques) i la Sra. Marita Zaggia (la seva companya de treball). A tots tres els agraïm la seva amabilitat i la seva dedicació.

Convocatòria per a l’alumnat per participar en un projecte europeu ERASMUS+

Es convoca a l’alumnat  de l’Institut Esteve Terradas a participar en el projecte europeu:

“3D ROBO CHALLENGE”;  Un projecte de mobilitat enfocat a la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques de robòtica, entre alumnat procedent del centre educatiu Lycee Polyvalent Louis Cormontaigne de Metz (França) , alumnat del centre PKKY de Joensuu (Finlàndia) i alumnat de l’Esteve Terradas. El projecte té una durada de tres anys, tot i que aquesta convocatòria es dirigeix l’alumnat interessat a participar durant aquest curs acadèmic 2018-2019.

El projecte va dirigit a :

  • Alumnes matriculats a l’Esteve Terradas de 4art curs d’ESO  i 1er de Batxillerat que aquest curs acadèmic 2018-2019 estiguin cursant  la matèria de tecnologia.
  • Alumnes matriculats el  curs acadèmic 2018-2019 a l’Esteve Terradas que estiguin cursant el CFGM de la família de Fabricació Mecànica.

Requisits, aspectes importants i criteris de selecció de l’alumnat:

  1. Tenir un nivell mínim A2 de llengua anglesa, parlat i escrit.
  2. Expedient acadèmic.
  3. Es valorarà molt positivament la motivació de l’alumne i la seva implicació en la matèria.

L’alumnat seleccionat participarà en el projecte juntament amb alumnat dels altres països (França i Finlàndia), realitzant activitats que tindran lloc al nostre centre, l’Institut Esteve Terradas i a l’Institut Lycee Polyvalent Louis Cormontaigne de Metz (França).

Dotació de la beca:

El projecte cobreix totes les despeses  de l’alumnat sel·leccionat del nostre centre (viatges, assegurances, allotjament i manutenció).

Presentació de sol·licituds

L’alumnat interessat haurà d’ omplir aquesta sol·licitud que us podeu descarregar. Un cop omplerta caldrà que la lliureu al calaixet 80 de la sala de professorat del centre.

Totes les sol·licituds seran rebudes per una comissió  d’ avaluació formada por professorat implicat en el projecte: Vicenç Serra (Dpt Tecnologia), Maria Soriano (Dpt. Fabricació Mecànica) i Mercè Barnadas (Coordinació de projectes internacionals) que seguiran els criteris de selecció establerts.

El termini de presentació de les sol·licituds serà del 24 al 28 de setembre a les 13:30h. La Resolució es farà pública al web de l’institut el proper 28 de setembre.

Per a qualsevol dubte podeu adreçar-vos a l’adreça de correu:

internacional@iesesteveterradas.cat

Estada Formativa a Finlàndia de la professora Mònica Fernández

Entre els dies 8 al 13 de juliol la professora del nostre institut Mònica Fernández de Blas del Departament de FOL ha participat en la formació:Quality CLIL Practices in Vocational Education organitzada per la Summer University of Lapland amb col·laboració de la University College London, Institute of Education.

Aquesta activitat s’emmarca dins els Projectes de Mobilitat de professorat de centres educatius del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i pretén entre d’altres, fomentar la incorporació de la llengua anglesa en els ensenyaments professionals.

Al llarg d’aquests dies de curs, 25 professors de Cicles Formatius tant de grau mig com de grau superior, vinguts de tota Catalunya han realitzat:

  • Formació sobre Aprenentatge Integrat i Continguts en Llengua estrangera  (AICLE/CLIL) així com estratègies i tècniques rellevants específiques per a la formació professional.
  • Intercanvi de coneixements i bones pràctiques entre professors de formació professional de Catalunya, docents de la Universitat de Cantàbria i col·legues finlandesos.
Jpeg