Visita a Caves Torello

29 de d’agost de 2012

Alumnes de 1er de Direcció de Serveis de Restauració

A les acaballes del curs passat, els alumnes de 1r de Direcció de Serveis en Restauració, varem tenir l’oportunitat d’assistir a les Caves Torelló, gràcies a la invitació de la seva comercial i sumiller,  Mireia Mòdol. A la Finca Can Martí, eix central de la seva producció, varem veure de primera mà com es realitzava la verema manual, tot el procés d’elaboració i alhora, vàrem visitar totes les instal•lacions.
Doncs bé, el passat 29 d’agost, interrompent les nostres vacances i les dels nostres professors, quatre alumnes, Dolores Rubio, Mery Ann Sulca, Joel Montalbo i Amparo Martínez, ja promocionats a segon, vàrem acceptar la invitació. La Mireia ens va rebre encantada i vàrem passejar per una parcel•la on, una desena de treballadors procedents majoritàriament de Còrdova, estaven recollint raïm de la varietat Xarel•lo.
Un cop acabat el passeig, ens vam acostar al punt on es selecciona, desrapa i premsa el raïm, i varem poder veure les grans tines d’acer inoxidable on es fa la primera fermentació, d’on sortirà el vi base pels diversos caves de la marca Torelló. Seguidament vam passar a la part més antiga del celler, que conserva tot l’encant de temps passats, però adequada a les noves tecnologies viti-vinícoles. Vam recórrer llargs passadissos on es conserven milers d’ampolles que reposen mentre realitzen la segona fermentació i que, passat el temps mínim de criança sortiran a la venda.
Per finalitzar la visita, vam visitar també la planta d’embotellament i etiquetatge, en què una operària col•locava manualment les etiquetes de les diferents ampolles.
Un cop finalitzat el trajecte des del raïm fins a la seva comercialització com a Cava, vam tenir el plaer de degustar, de manera distesa, dos caves de Torelló, un Brut Nature i un Rosat.
Volem agrair a Torelló, en especial a la Mireia Mòdol, la seva dedicació, i als nostres professors el fet d’haver interromput les seves vacances per proporcionar-nos algun coneixement més profund sobre el món del Cava.

Amparo Martinez
Fotos: Mery Ann Sulca
Alumnes de 1er de Direcció en Serveis de Restauració

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *