Visita al Bullilab

VISITA AL BULLILAB
Alumnes 1er CFGS Direcció Cuina

El passat dia 20 de març, els alumnes de primer de CFGS Direcció de cuina vàrem tenir el privilegi de visitar la seu de la Bullipèdia, el Bullilab, sent així el primer grup d’alumnes d’una escola d’hoteleria que ho fa. Bullilab és el fruit de l’evolució del restaurant elBulli, d’en Ferran Adrià, constituït ara en fundació.

En arribar ens va rebre el responsable del projecte, l’Eugeni de Diego, ex membre de l’equip de cuiners del famós restaurant, qui ens va fer de guia. Igual que ell, altres cuiners i cambrers del Bulli han decidit seguir treballant en la fundació encara que ja no sigui darrere d’uns fogons o a la sala.

L’equip d’en Ferran, juntament amb un poti-poti d’experts com arqueòlegs, zoòlegs, historiadors, etc.., volen classificar de manera metòdica (seguint un mètode similar al que segueixen altres disciplines com la ciència) tot allò relacionat amb la gastronomia. Analitzen els referents històrics de la cuina, la bibliografia existent (receptaris clàssics i actuals), per poder establir unes directrius en la classificació dels productes culinaris. És en aquest punt on trobem la participació dels alumnes amb aquest projecte: participem en la recerca d’informació vers un producte culinari (que pot ser des de l’alfàbrega al faisà, etc).

La visita ens va permetre entendre la nostre participació en el projecte Bullipèdia.

CLARA ROCHE