Xerrada/taller de la mà de Goufone

Joan Gaudes, soci i cofundador de l’empresa Goufone, ens ha visitat al centre on s’ha dut a terme una xerrada taller pels alumnes de primer del cicle Sistemes Microinformàtics i Xarxes.

Goufone és una empresa de telecomunicacions de la comarca d’Osona i està especialitzada en el desplegament i interconnexió de xarxes. Utilitzen la xarxa oberta guifi.net, associació de la qual són membres, i sobre aquesta xarxa ofereixen serveis de veu i dades als usuaris finals i empreses.

Ens han explicat la creació i els inicis de l’empresa, quin ha estat el seu creixement, perfils professionals que hi participen, meta i objectius empresarials, la fundació guifi.net i la seva forma d’organitzar-se i coordinar-te, el funcionament bàsic de la xarxa guifi.net i com es va originar, les col·laboracions establertes amb altres empreses de l’associació, eines i recursos que utilitzen per gestionar i mantenir la xarxa, etc. També ens han mostrat instal·lacions reals en les quals s’han muntat antenes, centres de dades, armaris de comunicacions, etc.

Finalment s’ha dut a terme un taller de fibra òptica en el qual s’han configurat diversos dispositius de fibra i s’han interconnectat entre ells per donar sortida a internet. S’ha fet la demostració de tallar la fibra i fer una fusió de la mateixa, comprovant com el servei retornava al seu estat de funcionament normal.

En resum s’han tractat a la xerrada diversos camps curriculars importants pel nostre alumnat com són: l’estada a l’empresa, emprenedoria i innovació, xarxes d’àrea local i àrea extensa, dispositius d’interconnexió de xarxes, nodes, centres de processament de dades, sistemes operatius, programari fet a mida per la gestió de la xarxa, CRM, monitoratge i tasques de manteniment entre d’altres, aspectes molt interessants als quals l’alumnat ha estat molt expectant.

Moltes gràcies per la vostra visita!!! Ha estat molt enriquidora.