Sortida Cloud OnBoard

El dimecres 20 de febrer els alumnes de cicles van poder assistir a l’event organitzat per Google, Cloud OnBoard a l’hotel Hesperia de L’Hospitalet de Llobregat.

L’event consistia en nou mòduls presentats per expertes en cada àrea on explicaven característiques i funcionalitats del Google Cloud Platform.

Com a resum del que vàrem veure :

Mòdul 1 – Introducció a Google Cloud – Aquí ens van explicar la infraestructura, instal·lacions necessàries i la càrrega de treball que suporten els servidors de Google per poder donar aquest servei a tot el món

Mòdul 2 – Primeres passes – Un resum de les característiques i com s’ha de fer per començar a tastar els serveis al núvol. Des de Google Drive, mail i el cercador que tots coneixem, al machine learning

Mòdul 3 – Emmagatzemament i bases de dades – Quines solucions i quines configuracions hem d’escollir depenent de la quantitat de dades o de les tasques de processament d’aquestes dades?. En aquest mòdul donaven respostes i exemples a aquesta questió entre d’altres.

Mòdul 4 – Arquitectura de xarxa. Aquí veiem com configurar el nostre núvol per a tenir la màxima escalabilitat, i la nostra infraestructura de xarxa, sense oblidar la seguretat necessària quan exposem a Internet part de la nostra xarxa.

Mòdul 5 – Streaming, Pub/Sub i DataFlow – Ens van explicar una mica d’història de l’streaming (retransmissió), quan es va fer servir en una xarxa informàtica per primer cop, les aplicacions actuals i com el podem implementar en les nostres aplicacions. I els problemes que trobarem i com resoldre’ls

Mòdul 6 – Hadoop amb DataProc – Ens van explicar com treballar amb grans volums de dades (emmagatzemament i processament), amb aquesta tecnologia

Mòdul 7 – Big Data con BigQuery – En aquest mòdul veiem com fer anàlisis amb grans quantitats de dades (Warehouse).

Mòdul 8 – Machine Learning – Vam veure com entrenar al nostre ordinador, per a reconèixer qualsevol pokemon, que aparegués en una foto, fins i tot si el pokemon era de peluix.