Qui som?

L’institut Maria Aurèlia Capmany ( INS MAC) és un centre d’estudis amb identitat pròpia situat al barri de Sant Ildefons, a Cornellà de Llobregat. Una llarga trajectòria de més de 15 anys ens avala, formant i preparant joves per a ser ciutadans qualificats i competents en el futur. Els nostres lemes ‘Som MAC, som convivència’ i ‘Som MAC, som ART’ són part dels trets característics del centre.

Al nostre centre podeu cursar:

• ESO. Lluitem perquè el nostre alumnat pugui gaudir d’un ensenyament de qualitat. A més dels ensenyaments que s’imparteixen al propi centre, participem de molts projectes relacionats amb les entitats de l’entorn, l’administració i associacions. Elaborem plans de suport individualitzat i disposem d’un projecte de diversificació curricular per a l’alumnat que ho necessiti.
  • BATXILLERAT. Som l’únic institut de la zona en oferir el Batxillerat d’Arts Plàstiques. A més, també disposem del Batxillerat Tecnològic, el Batxillerat Científic, el Batxillerat Humanístic i el Batxillerat Social.

Els artistes del MAC fan exposicions dels seus treballs al propi centre i a diferents institucions de Cornellà de Llobregat. També musicals, escenificacions, cartells i altres activitats d’interès. Fins i tot, comptem amb una matèria optativa anomenada ARTiMAC on es treballa amb els alumnes artístics d’ESO i Batxillerat.

Participem en el programa d’Esport a l’Escola i, per això, les seves pistes esportives del centre estan plenes de vida a la tarda. Els tallers extraescolars fan de l’institut una eina d’educació i valors tant de matí com de tarda.

La convivència ha estat, és i serà un dels senyals d’identitat propis del centre. Disposem d’alumnes del barri, d’altres zones de Cornellà i d’altres municipis i ciutats. Tots ells i elles gaudeixen d’un ambient propici per afavorir les relacions socials, el treball cooperatiu, col·laboratiu i, tot plegat, amb respecte pels altres.

Per acabar, no ens resignem a què diferents generacions de pares, alumnes i professors passin pel centre marcant-lo amb la seva personal empremta, sinó que pretenem que també el nostre Institut sigui capaç de marcar amb la seva  tots aquells que hi passem. Les visites continuades d’exalumnes ho corroboren.

La Direcció del Centre