Catskills

Catskills és un programa d’innovació pedagògica per promoure i demostrar l’expertesa i les competències de l’alumnat de formació professional de Catalunya.

El programa s’articula al voltant de l’organització d’uns cicles de campionats d’àmbit català, estatal i internacional en què l’alumnat que hi participa ha de demostrar les seves destreses i habilitats en diferents modalitats. En el llenguatge d’aquests campionats, cada modalitat és una skill relacionada amb diferents especialitats de la formació professional.

El Catskills inclou entrenaments de preparació per participar en campionats i exhibicions d’àmbit català, estatal i internacional, i s’emmarca i s’inspira en les competicions Spainskills, EuroSkills i Worldskills, concebudes per impulsar i valorar la formació professional.

L’Agustí Serra i Fontanet ha participat en el campionat Catskills 2021 i en el Catskills 2023, en la modalitat de Salvament i socorrisme.