Programa Erasmus+

L’Institut Antoni Cumella ha participat des del 2016 en diversos projectes del programa Erasmus+ (“The virtual universe we want”, “Gamification in interdisciplinary education”, “Time to read, time to have fun”), amb diversos centres educatius europeus. El nostre institut disposa de l’acreditació com a centre Erasmus+ pel període 2022-2027, que inclou la mobilitat d’alumnes i docents. Amb el programa Erasmus+ oferim contextos plurilingües reals als alumnes que participen a les mobilitats i a tots els alumnes del centre, que acullen alumnes visitants, per tal que els alumnes puguin posar en pràctica les seves competències comunicatives en les llengües que s’aprenen al centre: anglès, francès i alemany. També promovem la cooperació i intercanvi de bones pràctiques entre els docents participants i la resta del claustre.

De manera general els projectes es realitzen amb l’alumnat de 4t d’ESO.

Pel període 2022-2027 ens hem marcat com a objectius del pla Erasmus+:

1. Fomentar l’adquisició d’estratègies de comprensió lectora i hàbit lector.
  2. Abordar la millora de la convivència treballant la interculturalitat, la igualtat, la coeducació i la prevenció de la violència de gènere.
  3. Fomentar les pràctiques educatives basades en els treballs d’investigació per part de tot l’alumnat en tots els nivells, amb l’objectiu de resoldre reptes plantejats per l’entorn.
  4. Implementar l’aprenentatge cooperatiu com a projecte institucional del conjunt del professorat per facilitar la inclusió.
  5. Coordinar els processos d’ensenyament-aprenentatge de la competència digital a tots els nivells per millorar la cerca i contrast d’informació digital i la responsabilitat en l’ús de les TIC.

Projectes realitzats

Previsió de futurs projectes

• Projecte de recerca a l’aula (2024-2025)
  • Aprenentatge cooperatiu (2025-2026)