Cultura Digital

En aquesta secció es recullen tots els documents del centre que fan referència a aspectes de la cultura digital.

Infraestructura

Totes les aules del centre disposen de sistemes de projecció per a poder desenvolupar l’aprenentatge amb eines digitals i virtuals. En els diferents espais del centre es pot accedir a la xarxa WiFi gencat_ENS_EDU, que dóna connexió inalàmbrica a Internet a tots els dispositius. A més, a la majoria de les aules es disposa de 3 punts d’accés a través de cable Ethernet.

S’aplica el model 1×1 a tots els nivells (de 1r d’ESO a 2n de Batxillerat). Tots els professors i alumnes tenen dispositius digitals proporcionats pel centre (chromebooks pels alumnes i portàtils amb Windows pels professors). Els gestiona la Coordinadora Digital a través del GSuite del centre. La resta de dispositius  que es troben en algunes de les aules (aula d’informàtica, Aula d’acollida, SIEI, laboratori de Ciències Naturals i carros de chromebook propis del centre) són gestionats directament per la Coordinadora Digital.

Plataforma digital

El centre disposa d’un domini G Suite for Education propi. D’aquesta manera, alumnat, professorat, personal d’administració i famílies disposen d’un usuari @iesacumella.cat.

Documentació

El centre organitza tota la documentació en unitats compartides. Aquestes unitats es comparteixen exclusivament amb grups, de tal manera que en tot moment es controla qui té accés a la informació. Els documents s’organitzen a la unitat corresponent al grup que és destinatari d’aquell document. A més, la majoria de Departaments també tenen la seva pròpia unitat compartida.