Batxillerat nocturn

L’Institut Antoni Cumella ofereix una línia de Batxillerat nocturn de la modalitat social-humanística. Es tracta de l’únic centre del Vallès Oriental i Maresme amb aquesta oferta educativa. Els alumnes que vulguin cursar la modalitat científicotecnològica també ho poden fer, cursant les matèries pròpies de la modalitat a través de l’IOC. Per les seves característiques, el Batxillerat nocturn permet una atenció molt més personalitzada de cada alumne, amb un ambient divers i una mitjana d’edat jove.

Característiques del batxillerat nocturn:

• Poden matricular-se de Batxillerat nocturn els alumnes que tinguin 18 anys o més i els que, en edat compresa entre 16 i 18 anys, acreditin i justifiquin, per motius laborals o altres, la impossibilitat de seguir estudis en règim diürn.
  • Els alumnes tenen la possibilitat de cursar el Batxillerat en dos o tres anys.
  • Els alumnes es matriculen només de les matèries no superades, i poden combinar-les amb algunes de segon.
  • A nocturn es suprimeix del currículum la matèria comuna «Educació física».
  • Els alumnes que acreditin un mínim de 280 hores d’experiència laboral poden sol·licitar l’exempció de la matèria optativa de segon curs «Estada a l’empresa».
  • Els estudiants que tinguin el títol d’un Cicle Formatiu de Grau mitjà o superior poden sol·licitar l’exempció del Treball de recerca i de les matèries optatives (una a primer curs i l’altra a segon).
  • Els alumnes amb dedicació significativa a l’esport, i que figuren en el programa de tecnificació (ARC) de la federació catalana corresponent, poden sol·licitar que se’ls apliqui un pla individual que inclogui l’exempció de matèries optatives

1r de Batxillerat

Les matèries comunes de 1r de Batxillerat nocturn són:

• Llengua Catalana i Literatura I (2h)
  • Llengua Castellana i Literatura I (2h)
  • Llengua Estrangera: Anglès I (3h)
  • Filosofia (2h)
  • Tutoria (1h)

La resta de matèries s’organitzen en franges. Cada alumne ha d’escollir una matèria de cada franja, tenint en compte que cal cursar la matèria de modalitat obligatòria (en el cas de la modalitat d’humanitats i ciències socials es pot escollir entre Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials I o Llengua i Cultura Llatines I) i un mínim de dues matèries de modalitat. A la franja de la 3a matèria de modalitat i matèria optativa l’alumne pot escollir qualsevol matèria, independentment de la modalitat que cursi.

Modalitat (3h) Matèria de modalitat obligatòria (3h) Matèria de modalitat 1 (3h) Matèria de modalitat 2 (3h) Optativa 1 (3h) Optativa 2 (3h) Optativa 3 (3h)
Humanitats i ciències socials Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials I Economia Història del Món Contemporani Funcionament de l’Empresa Creació Literària Ciutadania, Política i Dret
Llengua i Cultura Llatines I Literatura Universal

2n de Batxillerat

Les matèries comunes de 2n de Batxillerat són:

• Llengua Catalana i Literatura II
  • Llengua Castellana i Literatura II
  • Llengua Estrangera: Anglès II
  • Història
  • Història de la Filosofia
  • Tutoria

La resta de matèries s’organitzen en franges. Cada alumne ha d’escollir una matèria de cada franja, tenint en compte que cal cursar la matèria de modalitat obligatòria (en el cas de la modalitat d’humanitats i ciències socials es pot escollir entre Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II o Llengua i Cultura Llatines II) i un mínim de dues matèries de modalitat. A la franja de la 3a matèria de modalitat i matèria optativa l’alumne pot escollir qualsevol matèria, independentment de la modalitat que cursi.

Modalitat (4h) Matèria de modalitat obligatòria (4h) Matèria de modalitat 1 (4h) Matèria de modalitat 2 (4h) Matèria de modalitat 3 / Optativa (4h)
Humanitats i ciències socials Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II Empresa i Disseny de Models de Negoci Geografia Developing Your English
Llengua i Cultura Llatines II Literatura Catalana