Alumnes de 3r d’ESO al Concurs UB de Cristal·lització a l’Escola! 🧊

Aquest curs, un grup d’alumnes de 3r d’ESO ha participat en el Concurs UB de Cristal·lització a l’Escola, organitzat per la Universitat de Barcelona.

Durant setmanes, han après a crear cristalls de dihidrogenfosfat d’amoni (ADP) al laboratori, han elaborat un pòster científic i han defensat el seu treball davant d’un jurat. Una experiència que combina rigor científic, treball en equip i creativitat.💙

Últims dies a 1r d’ESO

Després d’una setmana immersos en el crèdit de síntesi sobre Granollers, l’alumnat de 1r d’ESO hem tancat aquests dies amb dues visites molt especials.

La Mònica Campdepadrós, artista que ha assessorat tot el procés del projecte Re-animar, ens ha acompanyat en el tancament de l’activitat… I mireu quines creacions tan espectaculars han sorgit! 😍

D’altra banda, en Rafa Lucas, exprofessor de l’institut, escalador i president de la Federació Catalana de Bàdminton, ens ha acompanyat durant tot el matí, fent possible que l’alumnat pogués practicar escalada al rocòdrom del pati i oferint, a més, un parell de masterclass de bàdminton durant l’hora del pati.

Volem agrair la visita a tots dos, us esperem el curs que ve!

Pòdcasts “Escoltem als nostres avis” 📻

Després de setmanes compartint converses, records, experiències i aprenentatges amb les persones residents de la residència Can Mònic-Colisée, hem celebrat una jornada de comiat plena d’emocions.

L’alumnat de 4t d’ESO ha presentat els pòdcasts elaborats a partir de les entrevistes realitzades i ha compartit uns pòsters dedicats a la persona amb qui ha treballat, recollint la seva història, els moments compartits i tot allò que han après durant aquest procés.
Ha estat una experiència enriquidora per a tothom✨: els joves han descobert vivències, valors i memòries que formen part de la història d’una generació, mentre que les persones grans han tingut l’oportunitat de veure com les seves experiències continuen deixant empremta en les noves generacions.

💛Gràcies a totes les persones residents, professionals de la residència i alumnat que han fet possible aquest projecte. Avui no només hem compartit un acte de cloenda; hem celebrat els vincles creats entre generacions.

📸 Us deixem algunes imatges d’una jornada que recordarem amb molt d’afecte.

III Marxa nocturna a Montserrat 🌙🥾

Ho hem fet, un any més! Alumnes de 3r, 4t, Batxillerat, docents i PAS vam caminar 27 km veient com el cel ens va començar oferint les estrelles 🌌 a Terrassa, fins que vam arribar al monestir de Montserrat amb el sol traient el nas darrere els núvols🌤 (van fer que l’arribada fos menys calorosa).
Altra vegada, hem viscut una experiència enriquidora, que ens ha permès veure que podem superar reptes i trencar barreres que crèiem impensables.

No us perdeu la següent! 💪🏻⛰️

Presentació de “Mites urbans”, un projecte RCS de 4t d’ESO ✨📚

La tarda de dimecres 13 de maig a l’Anònims, alumnes de 4t d’ESO van presentar el llibre que van escriure, maquetar i publicar dins el projecte “Publiquem un llibre” en el marc dels projectes RCS.

Va ser una experiència gratificant🤩, van poder explicar a companys, docents i famílies la feina feta i els van poder ensenyar el seu llibre. EL SEU LLIBRE! També va assistir l’editor, en Jordi Vila! ✨

El podeu comprar a l’Institut, posant-vos en contacte amb alguna de les dues Clàudies (professores que han acompanyat en el projecte).

Gimcana: Micro:bits en acció! 💻🕹️

A principis de maig, l’alumnat de les optatives de Tecnologia i Digitalització de 4t d’ESO van visitar la UAB per fer un tastet dels diferents graus que es poden estudiar a la Facultat d’Enginyeria.

Sant Jordi 2026🌹🐉📖

El passat 23 d’abril vam celebrar al centre la Diada de Sant Jordi. L’alumnat va participar en el certamen literari que es va fer a la sala d’actes al centre, i després es van fer activitats al centre i alguns grups van sortir pel centre de Granollers a gaudir de la Diada per la ciutat.

Us ensenyem, també, com vam decorar el vestíbul, entre flors i els llibres que va donar el departament de Llengües Estrangeres perquè alumnes i docents puguin agafar-ne. A més, des de Català i Ciències van demanar a l’alumnat de 3r i 4t que creessin paraules durant les estones de lectura amb els símbols de la taula periòdica per fer-ne un mural.

Job Shadowing a Romania 🇷🇴

[CAT] Durant la setmana de Sant Jordi, la Sira i la Clàudia van ser a Romania per fer un Job Shadowing d’Erasmus+ a l’escola Colina International School, a prop de la capital de Transilvània, Cluj-Napoca. Van aprofitar l’estada per fer observacions a les aules per aprendre sobre un model d’aprenentatge per projectes reals vinculats al l’entorn, així com per reunir-se amb l’equip docent i l’equip directiu per conèixer fórmules organitzatives que fomenten l’aprenentatge i el creixement personal i social.

Fins i tot, van ajudar els estudiants a preparar el seu “Transform Event”, un dia molt important per a tota la comunitat, ja que és quan tanquen el projecte amb què han estat treballant durant dos mesos, i expliquen què han après a les famílies i als altres companys, en aquest cas fent una fira.

Aviat les docents traslladaran al claustre tot allò que han après per comparar el seu sistema amb el nostre, aprendre’n i agafar-ne idees per poder seguir avançant cap a un model que posa l’aprenentage i el vincle al centre dels processos educatius.

Volem agrair a l’escola l’acollida, ens heu fet sentir com a casa: ha estat una experiència molt bonica i profitosa. Esteu convidats a visitar-nos quan vulgueu!

Mulțumesc!

[ENG] During the week of Sant Jordi, Sira and Clàudia travelled to Romania to carry out an Erasmus+ job shadowing experience at Colina International School, located near Cluj-Napoca, the capital of Transylvania.

During their stay, they had the opportunity to observe lessons and learn about a project-based learning model built around real-world contexts and meaningful connections with the local environment. They also met with both the teaching staff and the school leadership team to gain insight into organisational strategies that foster learning as well as students’ personal and social development.

They even supported students in preparing their “Transform Event”, a key moment for the whole school community. This event marks the culmination of a two-month project, during which students present what they have learned to families and peers, in this case, through a fair.

In the coming weeks, the teachers will share their experience with the rest of the staff in order to reflect on similarities and differences between both educational systems, and to identify ideas that can help us continue moving towards a model that places learning and relationships at the heart of the educational process.

We would like to warmly thank the school for their hospitality. We felt truly welcomed and at home; it has been a very enriching and rewarding experience. You are always welcome to visit us!

Mulțumesc!