Club de debat

El club de debat de l’Institut Antoni Cumella es reuneix cada dijous i divendres de 10:45 a 11:15. Hi solen participar alumnes dels últims cursos d’ESO i Batxillerat, coordinats per una docent del centre. Els alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat participen a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives. Els de 3r no poden participar a la lliga, però formen part del club per aprendre com funciona i començar a preparar-se pel següent curs. Al club treballem:

1. Què és un debat? Arguments, contra-arguments, fonts, creences… Després d’una pluja de idees comencem a investigar les diferents vies per defensar ambdues tesis, i d’aquestes n’escollim tres o quatre, aquelles que considerem més vàlides per desenvolupar-les.
  2. Com son les normes de la Lliga de Debat i estratègies que podem seguir.
  3. Tècniques d’oratòria i relaxació a partir del material cedit per la mateixa Xarxa Vives
  4. Com passar d’opinar a construir un discurs argumentatiu.
  5. Durant la Lliga, tenim el feedback dels jutges que ens ajuda molt a aprendre què demanen i com valoren la nostra tasca, amb els punts forts i febles. Per tant, durant els dies que dura la Lliga, treballem incansablement per millorar, i de vegades hem de canviar totalment d’argument o estratègia.

Durant la Lliga, també anem a escoltar altres debats, agafem idees, i aprenem dels iguals (dels seus encerts i dels seus errors), valorem les seves idees i elaborem estratègies de refutació o contra-argumentació.

Participants del club a la Lliga de debat 2022.