Àmbit Pràctic i Tastet d’Oficis

A 3r i 4t d’ESO, alguns alumnes poden seguir un Programa de Diversificació Curricular destinat a ajudar a assolir les competències bàsiques de l’etapa. El Programa té dues formes: Àmbit Pràctic i Tastet d’Oficis.

A 3r d’ESO, els alumnes que segueixen el Programa de Diversificació Curricular s’incorporen 8 hores setmanals a l’Àmbit pràctic, que presenta a l’alumnat l’oportunitat de treballar en un context més pràctic i a la vegada reforçar certes competències bàsiques i hàbits de treball. L’Àmbit pràctic està orientat al treball dels àmbits social, científic i tecnològic i gira a l’entorn del projecte d’hort, de serveis de taller al centre i del programa de Suport Vital Bàsic.. Inclou també un reforç de les matèries instrumentals i preparació específica de les proves d’accés a grau mitjà. Es treballa en un grup reduït de 10 alumnes per facilitar-ne l’atenció. Participar de l’Àmbit pràctic no implica separar-se del grup ordinari i va lligat a la signatura d’un programa individualitzat per cada alumne participant.

A 4t d’ESO, els alumnes poden continuar 8 hores setmanals a l’Àmbit pràctic o bé incorporar-se al Tastet d’oficis, que consisteix en pràctiques en empreses de la ciutat.