Treball de Recerca de Batxillerat

Tot l’alumnat de Batxillerat ha de fer un Treball de Recerca. Aquest treball es computa entre les matèries de segon curs, tot i que la seva realització comença ja al primer curs. Representa el 10% de la qualificació final de Batxillerat. El Treball de Recerca, que té caràcter individual, consisteix en un conjunt d’activitats estructurades i orientades amb vista a la investigació que realitza l’alumnat en un àmbit que ha escollit i ha delimitat, amb l’orientació del professorat. Això implica tant la realització d’activitats de laboratori o de camp com activitats de documentació bibliogràfica.

A l’Institut Antoni Cumella cada treball s’ha d’emmarcar en una de les cinc següents tipologies d’investigació:

• Treball descriptiu o de catalogació.
  • Treball explicatiu
  • Treball comparatiu
  • Estudi de cas
  • Disseny d’un prototip

L’alumnat pot proposar el seu tema de recerca, que acabarà de concretar amb ajut del seu tutor, o escollir-ne un dels proposats pels Departaments didàctics.

Cada alumne està tutoritzat de manera individual per un docent del centre. A més, també es treballen dins del grup-classe eines i estratègies de recerca com l’elaboració de la pregunta i els objectius de recerca, les conclusions, l’enquesta, l’entrevista, l’experiment.

Web del Treball de Recerca a l’Institut Antoni Cumellla