#comunitatTarradell – Dia Internacional de la Llengua Materna

L’any 1999 la UNESCO va proclamar el Dia Internacional de la Llengua Materna en reconeixement als estudiants de Bangla Desh que van morir el 21 de febrer de 1952, quan feien una marxa en defensa de la llengua bangla o bengalí, per tal que els fos reconeguda com a llengua pròpia.

Al Miquel Tarradell fa temps que treballem per a la promoció del plurilingüisme a les aules i per aquest motiu celebrarem l’efemèride al llarg de tota la setmana desplegant un ventall d’activitats on posarem en valor la riquesa lingüística i cultural que tenim a l’institut. Enguany l’alumnat de 4t d’ESO ha preparat i organitzat el passi d’un Kahoot, amb preguntes sobre moltes de les llengües que es parlen al centre, que ha respost tot l’alumnat del matí de forma síncrona. A més, s’ha fet un inventari de totes les llengües que l’alumnat coneix i s’ha fet una exposició amb il·lustracions que representen paraules o construccions en diverses llengües com ara l’urdú, l’àrab o el tagalog, les quals no tenen traducció en cap altra llengua.