Preinscripció i matrícula PFI. Curs 2024-2025

L’institut Euclides ofereix el Programa de Formació Inicial Auxiliar de pintura. Poden accedir a aquest programa de formació i inserció (PFI) els joves que compleixin com a mínim 16 anys d’edat i com a màxim 21 en l’any d’inici del programa i que no hagin obtingut el graduat en ESO. Aquí teniu la informació necessària per realitzar la preinscripció i matrícula:

Calendari:

• Del 2 al 9 de maig de 2024: presentació de sol·licituds.
  • Del 2 al 23 de maig de 2024: entrevistes d’orientació i valoració.
  • 27 de maig de 2024: llista de sol·licituds amb la puntuació provisional.
  • Del 27 de maig al 3 de juny de 2024: presentació de reclamacions.
  • 6 de juny de 2024: llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions.
  • 6 de juny de 2024: sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts.
  • 11 de juny de 2024: llista ordenada.
  • Del 19 al 21 de juny de 2024: ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre.
  • 1 de juliol de 2024: oferta final de places.
  • 1 de juliol de 2024: llista d’alumnes admesos i llista d’espera.

Documentació i procediment per realitzar la preinscripció

Si la sol·licitud es presenta mitjançant el formulari electrònic:

• Eina d’identificació digital: La persona que faci el tràmit en format electrònic cal que tingui una eina d’identificació digital com el DNI electrònic, la T-CAT, el sistema Cl@ve o l’idCAT Mòbil. Si no es té aquesta eina es pot presentar la sol·licitud en suport informàtic.
  • L’identificador de l’alumne o l’alumna, el RALC.
    Si l’alumne a l’alumna no disposa del RALC, caldrà adjuntar:

• Si és menor d’edat
          • Certificació electrònica de la inscripció de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
            Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
          • DNI o NIE del pare, la mare o el tutor o la tutora de l’alumne o el passaport, i si és estranger d’un país membre de la Unió Europea li caldrà adjuntar el document d’identitat del país d’origen.
        • Si és major d’edat

Si la sol·licitud es presenta mitjançant el formulari en suport informàtic cal adjuntar els següents documents identificatius:

• Si és menor d’edat
                Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
            • Si és major d’edat:
              • DNI, NIE, passaport o document d’identitat d’un país membre de l’alumne o l’alumna.

Criteris de prioritat.

Les sol·licituds s’ordenen segons la puntuació obtinguda a través dels diferents criteris de prioritat establerts per als programes de formació i inserció.

1. Proximitat del domicili al lloc on es fa el programa, segon les zones educatives establertes:
    • Si el domicili es troba dins la zona educativa 1 del centre se sumen 30 punts.
    • Si el domicili es troba dins la zona educativa 2 del centre se sumen 15 punts.
  2. Participació per primera vegada en programes de formació i inserció. Si no has cursat un programa de qualificació professió inicial (PQPI), ni un programa de formació i inserció, ni un cicle de formació professional, se sumen 20 punts.
  3. Anys d’escolarització a l’ESO:
    1. Si has cursat l’ESO en un centre ordinari
      • Per cada any cursat a l’ESO, l’alumne o alumna sol·licitant sumarà 5 punts.
      • I, segons quin sigui l’últim curs fet a l’ESO:
        • Si l’últim curs realitzat és quart d’ESO, se sumen 20 punts.
        • Si l’últim curs realitzat és tercer d’ESO, se sumen 10 punts.
        • Si l’últim curs realitzat és segon d’ESO, se sumen 5 punts.
    2. Si has estat matriculat en un centre de formació per a persones adultes
      • Se sumen 10 punts si has estat escolaritzat tot el curs i 5 punts si ho has estat parcialment.
      • Si s’acredita el nivell 1 del currículum d’ESO, se sumen 5 punts.
  4. Entrevista per valorar l’adequació del programa a la situació, els interessos, la motivació i les aptituds de l’alumne o alumna, així com la manca d’experiència laboral. Segons els resultats de l’entrevista es poden aconseguir: 0, 10, 20 o 30 punts.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *