L’alumnat de 3r d’ESO reflexiona sobre els prejudicis racials amb el projecte “Un cop aquí…,què?”

Aquesta setmana els alumnes de 3r d’ESO han estat treballant en el projecte “ I un cop aquí…, què?” Els objectius principals del projecte són reflexionar sobre el tipus de racisme que hi ha a la nostra societat i sobre els prejudicis que tenim, per tal que els nostres alumnes esdevinguin uns agents actius contra el racisme, les desigualtats i les discriminacions.
Per altra banda, els alumnes han de redactar un relat de vida sobre una persona que hagi passat per un procés migratori a partir de les experiències personals, les emocions i les dificultats viscudes en aquest procés.
El treball s’ha completat amb activitats com xerrades diverses, un taller sobre estereotips i l’efecte pigmalió, on s’ha tractat el poder de les expectatives creades i la imatge que tenim de nosaltres mateixos. El projecte ha estat una bona manera de tractar un tema real, proper i present a la nostra societat d’una manera reflexiva.