DENIP 2023

Avui 30 de gener de 2023, tota l’escola s’ha reunit al pati per celebrar el DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU.

L’acte ha tingut tres parts:

1. L’alumnat de 6è ha llegit un manifest en favor de la Pau i de com volem que la nostra escola sigui un espai segur, lliure de violència física i/o verbal.  Aquí us deixem el manifest:DIA DE LA PAU: LA IMPORTÀNCIA DELS ESPAIS SEGURS, RESPECTUOSOS I FIABLES

– Avui 30 de gener, Dia Escolar de la NO violència I la Pau, volem demanar a tota la comunitat educativa del Sant Bernat Calvó que la nostra escola sigui un espai de Pau.

– Un espai on tothom pugui aprendre, jugar i compartir sense cap perill  ni discriminació.

– Volem que la nostra escola sigui un espai segur, sense pors  ni violència.

– On cada nen o nena pot confiar que se’l té en compte i es defensa el seu benestar físic i emocional, la seva seguretat i els drets de la infància.

– Al mateix temps, nosaltres ens comprometem a ajudar els companys i companyes que ho necessiten i a resoldre els problemes mitjançant la paraula i no amb violència, ja sigui física o verbal.

– Volem que entre tots siguem capaços de crear un clima de bon tracte i convivència dins de l’escola.

– Acabem amb el compromís de respectar sempre aquest espai de Pau i a totes les persones que hi conviuen; companys, mestres, monitores de menjador, etc.

– I també ens comprometem a respectar les normes de convivència que fan que l’escola funcioni com un espai educatiu per a tothom.

2. L’alumnat de 4t ens ha presentat la nova mascota del programa “Aquí prou bulling” que treballem a la nostra escola.

Ens han explicat el significat de la mascota que representa un comandament a distància per a jocs on nosaltres sempre tenim el control de les nostres accions (TAKE CONTROL) . Ens han convidat a reflexionar sobre les nostres accions del dia a dia i a ser respectuosos amb tothom.

3. Hem acabat l’acte escoltant la cançó “Imagine” de John Lennon i els més petits han aixecat les mans amb el signe de la Pau.