I4 Petits experts en mesura

Els infants de I4 s’han embarcat en una aventura de descobriment i aprenentatge que els ha portat a convertir-se en petits experts en l’art de mesurar. Aquest mes de febrer, la classe ha iniciat una proposta fascinant que no només ha estimulat la seva curiositat sinó que també ha reforçat les seves habilitats matemàtiques de manera pràctica i divertida.

La dinàmica va començar amb una activitat senzilla però reveladora: mesurar la seva pròpia alçada. Aquesta tasca inicial va servir com a punt de partida per a una sèrie d’activitats que els han permès explorar i comprendre el concepte de mesura des de diferents perspectives.

Un dels moments més destacats del projecte va ser l’excursió per l’escola, on els infants, armats amb cintes mètriques van mesurar tot el que els envoltava, des dels elements arquitectònics fins al mobiliari i altres objectes. Aquesta activitat no només va ser una oportunitat per aplicar els seus nous coneixements en un entorn real, sinó que també va fomentar la col·laboració i el treball en equip.

A través d’aquestes activitats, els infants han après que mesurar no només implica determinar l’alçada o la longitud, sinó que també és una eina per descobrir i comparar. Han entès que, tot i que dibuixar el contorn d’un objecte pot ser divertit, això no ens proporciona la seva alçada real. A més, han descobert que la mesura els permet identificar quins objectes són més grans o més petits.

Des de l’escola, animem a les famílies a aprofitar aquesta oportunitat per explorar junts el món de la mesura, ja sigui practicant a casa o deixant que els infants apliquin lliurement el que han après.