Acte dels 10 anys Magnet

El dimarts 5 de març de 2024 ha estat la data escollida per a la celebració dels 10 anys de projecte Magnet a Catalunya.

Sota el títol “Magnet: 10 anys d’aliances que capgiren la segregació escolar” l’acte que ha tingut lloc a la seu del COAC a Barcelona ha comptat amb la presència de la Mireia Alegret, una persona que d’acord amb la seva parella i pare dels seus dos fills, un dia març de 2015 van visitar l’escola Saavedra i en van quedar enamorats. Aquella vista de portes obertes va ser l’inici d’una relació escola-família que s’ha mantingut en el temps i que desitgem que encara s’allargui més, fins que el seu fill petit acabi l’escolarització a infantil i primària.

La Mireia és una embaixadora desinteressada del que significa escolaritzar un fill al Saavedra i una divulgadora de la seva decisió. És aquest el motiu principal pel quan ha estat convidada a formar part d’aquest aniversari d’una dècada d’èxits escolars en tants i tants centres arreu del territori català.

Al següent video podreu veure tot l’acte sencer, si ho desitgeu, però ja deixem el moment exacte en què la periodista Àgata Fàbregas, conductora de l’acte, donava pas a la Mireia Alegret, només prémer el play.

I què en pensen les i els mestres que treballen en una escola magnet? Com els ha canviat la pràctica educativa a nivell individual i com ha canviat la cultura de centre a nivell col·lectiu? Aquestes i d’altres qüestions s’aborden al següent vídeo també de la celebració dels primers 10 anys magnet.