Families de l’escola junt amb l’AFA participem a La Festa per l’Autonomia

Diumenge 29 de maig un grup d’infants i famílies de l’Escola Saavedra ens hem reunit davant de l’escola per participar a la Festa de l’Autonomia. Una activitat vinculada al projecte Camins Escolars, en el qual l’AFA Escola Saavedra hi participa.

A les 11h hem tingut una gran sorpresa, ha aparegut a la Via de l’Imperi una superheroïna. Ens ha explicat que a totes les altres escoles també hi havia anat un superheroi amb alguna dificultat per desplaçar-se per la ciutat i que necessitaven l’ajuda dels nens i nenes de les escoles, fet que ha despertat la seva curiositat, a la vegada que ha estat molt divertit i entretingut.

La nostra superheroïna ens ha acompanyat durant tot el recorregut fins arribar al Parc de la Ciutat, punt de trobada de totes les escoles per celebrar la Festa per l’Autonomia.

Ha estat especialment emotiu veure com pel recorregut fins al Parc de la Ciutat hem anat trobant les famílies de les altres escoles i ens hem anat sumant fins fer una autèntica rua de bicicletes, patinets o bé com a vianants amb el mateix objectiu, arribar a la Festa de l’Autonomia.

Les activitats organitzades al Parc de la Ciutat han estat tallers de pintura, jocs tradicionals, jocs d’habilitat artesanals elaborats amb materials reutilitzats, circuit de seguretat viària del Servei Català de Trànsit i una actuació de música i d’entreteniment per les famílies.

Els Camins Escolars tenen per objectius, afavorir la mobilitat sostenible i augmentar l’autonomia dels infants i adolescents, tot promovent hàbits cívics, s’espera també que portin altres beneficis com millorar la qualitat ambiental, fer les entrades i sortides dels centres educatius més tranquil·les, contribuir a incrementar l’activitat física que fan els infants i adolescents i fomentar la cohesió de la comunitat educativa.