Presentació de conclusions de la investigació

Ara fa un any, més o menys, es va iniciar amb els alumnes de 3r i 4t d’aleshores una investigació sobre la presènia de microplàstics a la platja del Miracle de Tarragona, amb el suport de la URV, i de l’investigador Joaquim Rovira.

Un any després, els mateixos alumnes cursen 4t i 5è, però la investigació no s’ha aturat.

Fruit d’aquesta investigació i per tal d’obtenir dades i analitzar-les s’ha seguit escrupulosament el mètode científic:

1. Obtenir una pregunta d’investigació
  2. Redacció d’hipòtesis
  3. Recerca d’evidències
  4. Treball de camp
  5. Anàlisi de les dades
  6. Redacció de conclusions

Com a treball de camp vam anar a la platja a recollir mostres 1cm de profunditat de la sorra d’un metre quadrat i en vam extreure els microplàstics presents. Hem anat a un laboratori especialitzat a analitzar les dades i hem mostrat les dades i conclusions obtingudes en gràfiques de barres.

Ahir, finalment, vam anat a la “Nit de la Recerca” a exposar el nostre treball. Ho podeu veure en aquest video