Els nens i nenes de 6è han gaudit de dues sessions de taller restauratiu al teatre de l’escola, un espai pensat per acompanyar-los en el seu pas a la secundària i per reforçar la cohesió del grup.
Les pràctiques restauratives parteixen de la idea que les relacions són al centre de la convivència, i que és important crear espais segurs on tots els infants puguin expressar-se, escoltar-se i trobar maneres de resoldre conflictes des del respecte i la responsabilitat compartida. Durant la sessió vam treballar la comunicació assertiva, l’empatia i la presa de decisions conjunta.
Els infants van participar en diferents dinàmiques de grup dissenyades per reflexionar sobre qui són, què esperen del nou curs i com poden donar-se suport els uns als altres en aquesta etapa de canvi. Mitjançant jocs cooperatius, cercles de paraula i activitats d’autoreflexió, van poder compartir inquietuds, reforçar vincles i descobrir que, tot i els reptes que vindran, tenen eines i companys per fer-hi front.
Va ser una experiència molt enriquidora, plena de moments de complicitat i d’aprenentatge emocional. En el següent enllaç hi podeu trobar algunes fotos: enllaç

