Els ambients d’Educació Infantil

Una de les millor maneres per millorar qualsevol capacitat i reafirmar els aprenentatges, son el joc, la manipulació i l’experimentació. Els ambients d’aprenentatge, ens ofereixen una magnífica oportunitat per treballar aquests tres ítems d’una manera significativa i fomentant la interacció, la col·laboració i la cooperació.

Els ambients que duem a terme a Educació Infantil estan pensat per estimular i atreure els més petits i petites de l’escola i donar-los un moment de llibertat i diversió on treballaran l’autonomia i la seguretat personal.

Aquest son els ambients que tenim a l’escola:

-LLUM I COLOR: En aquest ambient els infants hi troben diferents propostes on la foscor és protagonista. També hi ha punts de llum com ara una taula de llum, llanternes… una cova on poder-se amagar i objectes i materials flourescents.

-CONSTRUCCIONS: L’ambient de construccions ofereix un espai ric en material no estructurat, com ara blocs de fusta, minimons, trens i cotxes… Que permet l’acció lliure, on l’infant pot crear, experimentar, observar i manipular.

-JOC I MOVIMENT: Aquest ambient permet la interació amb diferents materials que ajuden a que sorgeixi joc simbòlic i motriu. I sobretot, cremar energia!

-JOC SIMBÒLIC: Aquest ambient aporta vivències significatives recreant o ideant situacions quotidianes que ajuden a comprendre i a interioritzar determinats rols i relacions socials i familiars.

-EXPERIMENTACIÓ: Aquest ambient fomenta el plaer de la descoberta i la curiositat a través de la manipulació de diferents materials, l’exploració i l’observació. Aquestes capacitats esdevnen un instrument necessari pel coneixement del món que l’envolta i permet iniciar els infants al coneixement científic.

-ARTÍSTIC: Aquest ambient ofereix moments perquè els infants puguin dibuixar, pintar, modelar, retallar… Son propostes plaents amb les quals els infants gaudeixen i expressen emocions, sensacions, vivències o fantasies, d’una manera lúdica i íntima.

-SENSORIAL:  Aquest ambient busca estimular el coneixement sensorial i perceptiu de cada infant i provocar una actitud investigadora a través d’accions com ara omplir, buidar, escampar, separar, recollir, ajuntar, treure,… per tal d’arribar a aprenentatges cognitius com investigar, classificar, relacionar, ordenar, analitzar, interpretar…