Ambients Cicle Inicial

Avui us presentem des de l’escola els ambients que realitzem a cicle inicial!
El treball per ambients és una metodologia que consisteix a organitzar els/les alumnes en diferents espais on puguin construir els seus aprenentatges d’una manera espontània. Els infants passen a ser els protagonistes on aprenen per ells mateixos, lliurement i d’una manera constructiva i vivencial.
Aquests afavoreixen la interacció, col·laboració i cooperació entre els nens i nenes de diferents edats respectant el ritme individual dels alumnes, permeten l’aplicació dels aprenentatges assolits i adquirir-ne de nous, essent sempre significatius i funcionals i a méses potencia la coeducació, la socialització i el respecte entre tots els i les alumnes.

Aquestos són els ambients que treballem a Cicle Inicial:

• CONSTRUCCIONS: Aquest ambient permet la construcció i la reproducció a través de diferents materials fomentant la creativitat i la imaginació a més els infants prenen consciència de la possibilitat de reutilitzar els diversos materials fomentant el reciclatge. Mitjançant la manipulació dels diferents materials els infants tenen l’oportunitat i l’espai per a l’exploració sensorial i despertar vivencialment curiositat i  iniciativa per a la descoberta.
  • EXPERIMENTACIÓ: En aquest ambient despertem la curiositat dels infants fer servir el seu cos i els seus sentits per introduir-los al món de la ciència. Els estimula a pensar i esbrinar les coses per si sols, fent-se preguntes sobre el que experimenten: tocant, sentint, olorant, provant… Aquest ambient afavoreix la creació del seu pensament propi.
  • COOKING: En aquest ambient treballem i practiquem l’anglès utilitzant vocabulari específic, expressem els nostres gustos i sensacions… els i les alumnes són els cuiners del seu aprenentatge (i mai més ben dit) cada sessió elaboren una recepta i fan uns tastets boníssims!
  • JOC I MOVIMENT: Aquí aprenem aspectes relacionats amb el concepte d’esquema corporal i l’estil de vida saludable, promovent l’exercici físic i els bons hàbits d’alimentació i moviment diaris.
  • EL MUNDO DEL ESPECTÁCULO: Aquí els infants se senten lliures per expressar-se i deixar enrere les seves inhibicions, el mundo del espectàculo els ofereix disfressar-se d’allò que més els agradi o volen ser de majors, cantar cançons amb un super karaoke com si fossin uns autèntics/ques artistes… tot això utilitzant el castellano durant totes les propostes de l’ambient.

A continuació us ensenyem una mostra del que realitzem: