L’AULA MULTISENSORIAL DE L’ESCOLA PRÀCTIQUES
El curs passat, l’equip de mestres de suport a la inclusió, amb el recolzament de l’equip directiu i l’equip docent, va impulsar la creació d’una aula Multisensorial dins del centre. Va tenir, i segueix tenint, molt d’èxit!
QUÈ ÉS UNA AULA MULTISENSORIAL?
És una aula fosca que permet despertar i estimular els diferents sentits i el seu objectiu principal és oferir moments de benestar als infants, especialment a aquells amb necessitats educatives especials. Gràcies als seus equipaments i materials (columna de llum i bombolles, focus i panell de llum, projectors, matalassos, difusor d’olors, etc.), esdevé un espai molt acollidor, comfortable i atractiu.
D’ON SORGEIX LA IDEA DE FER UNA AULA MULTISENSORIAL A L’ESCOLA?
Vivim en una societat molt diversa, formada per persones amb interessos, potencialitats i necessitats molt diferents. A l’escola, entenem la diversitat com una font d’aprenentatge i de riquesa i som conscients de la gran responsabilitat que tenim en el desenvolupament integral dels infants. Per nosaltres, acollir la diversitat requereix pensar, dissenyar i implementar actuacions, pràctiques, mesures i suports inclusius, és a dir, que facilitin la participació i el progrés de tothom.
L’aula Multisensorial és un recurs força comú en els centres d’educació especial. En canvi, a les escoles ordinàries encara s’hi veu poc. Durant el curs 2021/22, vam tenir la sort de comptar amb una mestra especialista en aquest tipus d’aula i vam decidir aprofitar l’oportunitat per engegar-la.
QUIN ÚS FEM D’AQUEST ESPAI A LA NOSTRA ESCOLA?
A l’escola, utilitzem l’aula Multisensorial per treballar aspectes ben diferents:
- La descoberta de l’entorn
- La identificació i l’autoregulació de la conducta i de les emocions
- La relaxació
- La consciència corporal
- El desenvolupament i/o la millora del llenguatge
- Les relacions socials
També s’utilitza per reforçar alguns dels aprenentatges que es treballen amb tot el grup-classe, com el grafisme, la numeració o l’escriptura.
Com és un espai reduït, acostumem a anar-hi en grups heterogenis de tres o quatre alumnes. Quan la situació personal i les necessitats de l’infant ho requereixen, també plantegem sessions individuals, però sempre amb l’objectiu prioritari de poder ampliar la ràtio progressivament.
Si aquest article t’ha semblat interessant i t’agradaria saber-ne més, fes clic a l’enllaç següent:
Mar i Irene
(mestres de suport a la inclusió de l’escola)
Comentaris recents