Tàndem de música a 2n

Com tots i totes ja sabeu, la música està molt present a la nostra escola i en aquest cas concret, a les aules de segon. Aquest curs en « La hora tàndem de música» hem estat fent moltes activitats al voltant del nostre nom de la classe. Alhora, hem fet dinàmiques i jocs matemàtics o com als nens i a les nenes de segon els agradar anomenar-les «MUSIMATES». Hem comptat, sumat i restat notes amb el nostre cos, fent balls, danses i en paper. Hem treballat també les equivalències.

Les activitats que ens han portat més temps han estat les relacionades amb l’aprenentatge de “Les hores”.

Algunes d’aquestes han estat: seguir la pulsació del rellotge amb instruments musicals i amb el propi cos, fer moviments amb els braços simbolitzant les busques d’un rellotge i relacionar el concepte dels quarts amb les notes musicals.

Hem utilitzat l’obra de  “la simfonia del rellotge” de Haydn per fer una coreografia a on representem un rellotge amb un cercle i les agulles que son tres nens al mig com a estructura principal i amb l’ajuda dels instruments de percussió piquem la pulsació que és el tic tac del rellotge i fins i tot el despertador que sona.

També vam fer un proposta en col·laboració amb les famílies que va consistir en crear un rellotge amb un plat de cartró.

Per acabar vam aprendre la cançó del “RAP DE LES HORES” i el que més ens va agradar va ser posar-nos accessoris i convertint-nos en autèntics ” rapers i raperes”.

En el dia a dia de l’aula, aprofitem qualsevol situació per cantar, ballar i escoltar cançons per gaudir de la música i aprendre amb ella. La música ens ajuda a accedir, reforçar i ampliar els nostres aprenentatges.

Si feu clic podreu veure els vídeos i algunes fotografies.

2n A – Trompetistes🎺

2nB – Saxofonistes🎷