Tallers de Ciència a Cicle Inicial

Els Tallers de Ciència són quatre propostes on a través del mètode científic treballem els aprenentatges de forma experimental i vivencial.

És una activitat intercicle on tots els alumnes realitzen les diferents propostes repartits en quatre tallers. D’aquesta manera es crea un clima que facilita la convivència i els valors cooperatius, que permeten que sigui el propi alumne el que construeixi el seu aprenentatge.

Els quatre tallers són:

Taller “Experimentem“: Al taller d’experiments treballem amb els líquids I les seves propietats. Els nens i nenes poden tastar l’aigua, l’oli, el vinagre, la llet i comprovar si es barregen els líquids entre ells, interaccionant de 2 en 2. Es segueix el procés científic que exigeix la manipulació.

Realitzen diferents experiments amb aigua, de manera autònoma com: la “muntanya d’aigua” (llençar moltes monedes en un recipient ple d’aigua), “qüestió de sort”(encistellar monedes dins d’un got petit que es troba dins d’una gerra alta plena d’aigua), “metall flotant” (posar objectes metàlics sobre un paper secant dins d’un bol)… I a veure, què passa…

Taller “Mesurem“: en aquest taller es tracta d’introduir als nostres alumnes en les unitats de mesura (concretament la unitat de longitud) des d’un visió científica. A partir de diverses propostes on els alumnes han d’experimentar, manipular i observar objectes quotidians per mesurar, com per exemple: les mans, els peus, clips, culleres, pasta,… Després de fer hipòtesis i formular-se preguntes, els alumnes mesuren, comparen i fan estimacions i acaben utilitzant el metre tot comparant els resultats.

Taller “The senses”/ Taller dels “Sentits”: és un taller científic on els nens i nenes poden descobrir d’una manera més experimental i divertida els cinc sentits. Amb petites propostes d’activitats, els alumnes descobreixen els gustos, coneixen diferents tipus d’olors, experimenten amb llums i ombres i realitzen experiments per observar i analitzar. Entre tots fem una làmpara de lava o esbrinem olors, tastem sabors i fem jocs d’ombres.

Taller “Enigmes“: El taller dels enigmes i els reptes està plantejat amb dos ambients diferenciats:

El primer treballa la lògica, l’estratègia i la resolució de problemes i desenvolupa la creativitat tridimensional. Es presenten diferents enigmes lògics i matemàtics, reptes per treballar individualment o en grup i un espai amb escuradents de diferents mides i plastilina per crear escultures amb volum de manera lliure i creativa. En un segon taller s’afegiran jocs de lògica i estratègia adequats per l’edat.

El segon ambient utilitza com a material base les safates de Lego de màquines simples per conèixer les diferents màquines no motoritzades que existeixen, comprovar i experimentar la seva utilitat. En un segon taller es proposaran reptes per resoldre escollint i construint algunes d’aquestes màquines.

Si feu clic sobre la imatge podreu veure unes quantes fotografies.