Aquest curs els nens i les nenes de Cicle Inicial hem reiniciat els Tallers de Ciència on a través del mètode científic treballem els aprenentatges de forma experimental i vivencial. Aquests es duen a terme amb mig grup classe on els alumnes realitzen diverses propostes a partir d’una hipòtesi que han de comprovar experimentant. Els infants s’ajuden i cooperen entre ells/elles mitjançant el diàleg i el pensament crític per arribar a conclusions. Tots els alumnes passen per les diferents propostes i d’aquesta manera es crea un clima que facilita la convivència i els valors cooperatius, que permeten que siguin els propis infants els que construeixin el seu aprenentatge.
El Taller de magnetisme a partir de propostes diverses com per exemple: pensar i construir formes amb elements magnètics diversos, moure un cotxe metàl·lic amb l’ajut d’un imant, manipular i classificar objectes segons siguin o no magnètics, construir un imant per la nevera, treure objectes metàl·lics de dins d’ampolles d’aigua amb l’ajut d’un imant, fer hipòtesis sobre quants clips poden atraure imants de diverses mides, agafar lletres i nombres metàl·lics i confegir paraules i nombres parells . Altres propostes van convertir als alumnes en cuiners, pescadors, fusters i jardiners (agafant objectes metàl·lics de dins d’un recipient amb llenties, fustes i sorra).
Tots plegats han pogut gaudir d’uns tallers de ciència molts divertits i engrescadors.