Observem, experimentem i aprenem a 2n

Els nens i les nenes de segon hem estat molts dies buscant respostes a la pregunta: “ perquè creixem?”… Per fer-ho, hem fet moltes activitats d’investigació, observació i experimentació.

Primer, vam dedicar un dia a mesurar nens i nenes de l’escola…. per grups i amb l’ajuda del Dani vam anar per les totes les classes de l’escola mesurant els nens i les nenes.

Un cop a classe vam poder constatar que a mesura que anem creixent en edat també creixem d’alçada… Vam aprendre a fer i a interpretar una gràfica de mesura (en Cm) i edat (anys).

Un altre dia, mentre parlàvem d’aliments saludables i no saludables se’ns va acudir fer un petit experiment: què passarà si posem un tros de carn a dins d’un pot amb coca-cola i un altre tros de carn a dins d’un pot amb oli? L’experiment va durar una setmana i cada dia vam aprendre a fer un registre d’observació dels dos pots. De mica en mica, vam anar veient com la carn que estava dins del pot de coca-cola s’anava inflant i la grassa s’anava desfent… vam poder constatar les nostres hipòtesis inicials. Podem concloure  que les begudes gasoses no són saludables pel nostre cos.

De seguida se’ns va plantejar la pregunta: quin és el recorregut que fan els aliments pel nostre cos? Per aquest motiu, vam estudiar l’aparell digestiu. Vam veure molts vídeos, imatges a la PDI i fins i tot vam fer un mural amb la silueta d’un nen de la classe (Adrià) i el seu sistema digestiu. Vam aprendre molts noms d’òrgans que no sabíem que teníem i quines són algunes de les seves funcions.

Com som una escola on la música hi és molt present, vam aprendre la cançó “superesmorza” del club super3. A partir d’aquesta cançó vam començar a aprendre quins són els aliments necessaris per fer un bon esmorzar.

També, vam fer un registre dels aliments que els nenes i les nenes de la classe havíem esmorzat cada dia, tant a casa com a l’escola. I vam acabar fent una reflexió conjunta sobre els nostres hàbits alimentaris i quin seria l’esmorzar més saludable.

Per acabar, vam construir entre tots una piràmide del aliments i vam dedicar una tarda a parlar i deduir de quina manera es poden classificar els aliments.

Estem molt contents i hem après molts conceptes nous. Ens encanta observar, tocar i experimentar!!

Si feu clic a la imatge podreu veure unes quantes fotografies.