CI Jornades Culturals

Del 21 al 25 de març vam realitzar les Jornades Culturals a l’escola sota el títol de La música del Segle XX. El Cicle Inicial ens vam centrar en l’estil musical del Jazz, el Swing i els principals instruments musicals d’aquest estil. El piano a 1r, la trompeta a 2nA i el saxòfon 2n B que corresponen al nom de les classes.

Al llarg de la setmana van fer diverses activitats al voltant d’aquest tema:

• Taller de plàstica on vam fer el photocall del pianista, trompetista i saxofonista. I un piano amb agulles d’estendre a 1r i uns escenaris amb una banda de música a 2n.
  • Racons musicals on els alumnes van poder manipular i jugar amb diverses propostes de forma cooperativa com jocs de taula com per exemple: un dobble, una oca, un dominó, un memory d’instruments musicals. A més a més, van poder escoltar i resoldre endevinalles, interpretar ritmes musicals amb xilòfons i realitzar jocs interactius amb una tauleta.
  • Investigar i aprendre conceptes sobre la història del jazz, els instruments musicals i fer activitats relacionades amb el nom de classe des de les diverses àrees curriculars. Es va treballar de manera  individual, en parelles i grupal.
  • Dins del projecte d’educació emocional vam realitzar l’activitat titulada “Ens emocionem amb la música” on els infants escoltaven diferents músiques  i es movien practicant l’expressió corporal al compàs de la música i identificaven les emocions que els van provocar.
  • A l’hora del conte van fer grups al pati on es barrejaven nens/es de 1r i 2n per fer una roda de contes relacionats amb el tema del jazz. Cada grup anava passant i escoltant els següents contes:
      • “Un saxo al bosc”.
      • “Concert de piano”.
      • “Las maravillosas aventuras del señor Jazz y la señora Blues”.
      • “M’agradaria ser músic”.
      • ” Anem a caçar un ós”
  • Els alumnes de sisè ens van ensenyar instruments musicals creats per ells i elles utilitzant eines tecnològiques i digitals.

Com a acte de cloenda de les jornades culturals ens vam reunir tota l’escola al pati per ballar per cursos les danses preparades durant la setmana.

Si feu clic, podreu veure algunes fotografies

1r Pianistes

2n A Els trompetistes