LLEGIR ENS FA MÉS LLIURES!

Cartell per a la biblioteca: Llegir ens fa + lliures | Frases de lectura, Carteles de lectura, Rincones de lectura infantil

Imagino que la majoria de vosaltres estareu d’acord amb què “LLEGIR ENS FA MÉS LLIURES“.

Ja fa temps, que a la classe parlem de què vol dir aquesta frase, i de com n’és d’important llegir!

Per aquest motiu m’agradaria dedicar aquesta entrada a fer un recull de diferents moments de lectura tan importants en el nostre dia a dia!

Aquí teniu un recull d’algunes fotografies.

• Interessos: per tal de potenciar la lectura, és bàsic partir dels interessos i motivacions dels propis nens i nenes. Des de l’escola respectem i acollim aquests interessos per tal de dotar de llibres la nostra biblioteca d’aula i donem peu a que els i les alumnes portin llibres de casa per ensenyar a la resta del grup.
  • Nom de la classe: per poder tirar endavant el nostre projecte d’aula relacionat amb el nom de la classe, entre tots i totes anem portant llibres de casa o de la biblioteca per aprendre i poder contestar totes aquelles preguntes que vam fer-nos un cop vam decidir que érem la classe DE LA HISTÒRIA.
  • Escriptora: tenim una companya amb una gran afició per escriure i editar llibres. Ens encanta llegir els seus contes! I això ha motivat a que altres alumnes també escriguin les seves pròpies històries!
  • Comunicació: escriure ens ajuda a comunicar-nos i de retruc, llegim notes de l’agenda escrites pels propis alumnes que ens ajuden a seguir aprenent.
  • Cura dels llibres: és imprescindible tenir cura dels llibres i, sempre que veiem alguna pàgina malmesa, intentem reparar-la.

D’altra banda, aprofito per adjuntar-vos les fotografies del dia que vam anar a fer la visita a la Biblioteca l’Ateneu d’Esparreguera. Si cliqueu sobre la imatge, podreu anar a l’àlbum.

I, per últim, voldria recomanar a TOTES LES FAMÍLIES una lectura molt ràpida i molt interessant de la Nati Berga, on fa un recull dels beneficis dels moments de LECTURA COMPARTIDA AMB ELS FILLS/ES en la següent infografia25 beneficis d’explicar contes als infants.

34 Frases cèlebres i il·lustracions sobre la lectura I natibergada.cat