LA TARDOR A LA CLASSE DE L’UNIVERS

Hola lectors i lectores, tal com hem parlat a la classe de l’univers, volem fer un recull de totes les activitats que hem fet durant aquesta tardor.

Han sigut moltes tant de l’àmbit matemàtic, com lingüístic, com artístic. Fins i tot hem fet una petita sortida a les oliveres per celebrar la castanyada.

Les activitats que hem realitzat han sigut:

• ELS ARBRES DE LA TARDOR.

Hem confeccionat arbres amb diverses tècniques plàstiques. Hem fet servir la nostra mà i avantbraç de tronc de l’arbre i mitjançant ditades hem representat les fulles. D’altra banda, hem retallat unes fulles amb colors de la tardor i els hi hem fet les vetes mitjançant el grafisme.

Tot el recull d’activitats plàstiques les hem exposat al passadís de l’escola perquè els alumnes d’altres cursos puguin veure tota la nostra feina.

• PARAULES DE LA TARDOR.

Hem fet dues propostes lingüístiques per treballar aquesta estació de l’any. Una era una sopa de lletres que havíem de trobar paraules de tardor i després escriure-les en lletra d’impremta, un gran repte per a nosaltres. D’altra banda, hem fet frases amb les paraule s de la tardor que hem treballat a la classe.

• SORTIDA A LES OLIVERES

Ja us vam explicar que vam fer una sortida a les oliveres… en aquesta sortida, en Drauvil i la Drauviliana ens van amagar unes peces que vam haver de buscar tota la comunitat de mitjanes i mitjans. Aquestes peces contenien un missatge que només podríem descobrir si tots i totes les classes completàvem el puzle.

Va ser molt divertit poder buscar les peces i després col·locar-les. Inclús, descobrir el missatge secret de la Drauviliana i en Drauvil! Mireu que ens van dir…

Què en penseu d’aquest missatge?

Aquest any està sent un any estrany i molt diferent de com els altres, però ens estem adaptant molt bé als canvis i estem aprenent a gaudir d’aquesta “nova normalitat”. Els i les mestres ens ajuden a entendre la situació que estem vivint ara, i tots/es junts/es ho estem tirant endavant amb ganes i il·lusió, perquè… mai ha de faltar la màgia.

• LA RUMBA DE LES CASTANYES.

La classe de l’Univers vam inventar-nos un ball i li vam enviar a la classe de la història i dels oficis. Els hi vam proposar un repte: que ells i elles ens retornessin un altre ball. Aquesta ha sigut la forma de poder connectar amb les altres classes, ja que aquest any no ens podem relacionar amb ells i elles. Amb aquesta petita dansa, hem pogut veure als nostres companys i companyes gaudint, igual que nosaltres, de les activitats de tardor.

Si voleu veure el vídeo del nostre ball, feu clic aquí.

• PROPOSTES DIVERSIFICADES DE LES CARBASSES

El nostre company Carles ens va portar unes carbasses decoratives. D’aquestes carbasses hem fet diverses propostes de diferents àmbits:

• Hem fet un dibuix realista de la carbassa que hem triat.
    • Ens hem inventat una història fantàstica amb les carbasses.
    • Les hem pesat i comparat amb una carbassa que ens ha portat la Irina del seu hort.

La veritat que ens ha agradat molt poder fer aquestes activitats relacionades amb un element de la tardor. A més a més, la Irina ens ha explicat que farem EXPERIMENTS amb aquestes carbasses… TENIM MOLTES GANES!

Si voleu veure TOTES les imatges, feu clic a la imatge inferior.

Desitgem que us agradin.