LA CLASSE DE L’UNIVERS.

Hola a tots/es.

A continuació explicarem un resum d’algunes de les coses que hem anat fent des de l’inici de curs fins ara. A partir d’ara les entrades seran més seguides i, per tant, podreu anar seguint la nostra evolució de ben a prop.

Esteu preparat/des per veure tot el que hem realitzat fins ara? SOM-HI!

Durant les primeres setmanes vam decidir el nom de la classe. Ja ho heu pogut llegir al títol, però… per si un cas, SOM LA CLASSE DE L’UNIVERS.

Us agrada? A nosaltres molt! Avui just en assemblea ha sortit que cada alumne/a de la classe és una estrella del nostre univers. HEM PARLAT QUE BRILLEM!!

Després de decidir el nom de la classe, molts hem anat portant coses per decorar-la. En Carles ha portat un pòster del sistema solar i un quadre de l’univers, l’Eric ha portat un puzle que encara no hem començat a muntar però que començarem de seguida. També estem pensant el disseny de la nostra porta, que ben d’hora us la podrem ensenyar i per últim estem confeccionant un mural d’aprenentatges sobre l’univers.

A part del projecte hem fet moltes altres propostes d’aprenentatge diversificat. En l’àmbit matemàtic hem investigat sobre els dos metres i hem fet activitats per tota l’escola fent estimacions de quines coses mesuren més de dos metres i quines menys. També hem construït quadrats al terra de dos metres de costat. VA SER MOLT DIFÍCIL, PERÒ MOLT DIVERTIT. Les matemàtiques les hem treballat de forma manipulativa amb la base 10. Ja sumem nombres de dos xifres sense transformació i d’aqui poc introduirem les centenes.

En l’àmbit lingüístic vam donar la benvinguda a la comunitat als nens i nenes de primer. Els hi vam regalar un punt de llibre per ajudar-los en el seu procés de gust per la lectura. Nosaltres cada setmana treballem a nivell emocional amb un conte. Aquest ens el llegeix la Irina i fem una proposta de valors. De moment ja hem llegit quatre llibres i estem molt contents i contentes amb aquest moment. A més a més, entre nosaltres també exposem els llibres que tenim a la biblioteca de l’aula i ens els recomanem per a poder escollir millor el següent llibre a llegir.

Ahhhh! Que no us ho hem explicat!! Cada dia dediquem 30 minuts a la lectura, 15 minuts són de lectura individual i silenciosa i 15 minuts ens ajudem entre tots i totes llegint en parelles. D’aquesta manera construïm l’aprenentatge junts. A vegades ens costa una mica, però estem agafant la dinàmica molt bé i ens resulta divertida.

Durant les primeres setmanes va venir la Lyona, antiga alumna de l’escola, a pintar-nos un mural que tenim al pati. A les imatges podreu veure que bonic ha quedat.

En angles estem treballant molt de vocabulari i cançons per ajudar-nos a aplicar els coneixements. En l’àmbit artístic hem fet mooooooltes coses: un monstre de plastilina, arbres de la tardor amb dues tècniques diferents… I en l’àmbit musical estem treballant els ritmes amb musicogrames i mitjançant el ball.

No sabem que més explicar-vos. Si clickeu a la imatge de sota podreu veure un recull de fotografies perquè veieu com ha sigut aquest darrer mes a l’escola. A partir d’ara podreu seguir el nostre procés ben de prop.

Per cert, en Carles també ens ha portat unes carbasses… D’aquí poc us compartirem les activitats que hem fet.

Fins aviat lectors i lectores.