La nostra escola Montserrat Solà ha estat seleccionada per participar en un projecte d’innovació educativa ERASMUS+. Aquest és un projecte científic subvencionat per fons europeus, en el qual hi participen quatre països de manera simultània: Espanya, Malta, Regne Unit i la República Eslovaca.
El projecte es diu:
És bo per a ells (els ocells), és bo per a tu.
Aprenentatge Social i Emocional
mitjançant l’aproximació de la natura a les escoles”
En la seva versió reduïda:
“SEL for schools”
És bo per a ells –per als ocells, els animals, les plantes–, és bo per a tu” –bo per als infants, per a les persones adultes, per a tota la humanitat–.
Els objectius d’aquest projecte són:
- Trobar el paral•lelisme entre la vida, les necessitats i el benestar dels ocells i de tots els éssers vius en general, amb la vida, les necessitats i el benestar dels infants i de totes les persones, mitjançant l’empatia, el coneixement i la comprensió del nostre vincle amb la natura.
- Desenvolupar i testar un programa pilot perquè altres escoles puguin utilitzar-lo en un futur.
- Contribuir al desenvolupament i al benestar general dels infants i al d’altres éssers vius, com ara els ocells.
- Desenvolupar el coneixement i les actituds positives vers la natura.
- Donar suport a les habilitats socials i emocionals amb activitats a l’aire lliure.
La garantia experta del projecte la proporciona la Facultat d’Educació, Departament de Pedagogia i Psicologia Preescolar i Elemental de la Universitat de Prešov (Eslovàquia).
Les entitats que hi participen són les següents: Birdlife (Malta), Sociedad Española de Ornitología/SEO Birdlife, Milanta Craft S.L.U. (Espanya), Learning through Landscapes (UK), University of Prešov, Faculty of Education, Department of Pre – school and Elementary, Pedagogy and Psychology, Slovak republic, SOS Birdlife Slovensko, INAK, oz, Slovensko.
Aquest estudi està dissenyat per als infants i les famílies de cinc anys. En el cas de la nostra escola, els infants de P3 i P4 gaudeixen també de les activitats proposades. Aquestes es divideixen en tres etapes:
- Realitzar una investigació en grups de 15-20 infants en connexió amb la natura (del 15 de novembre al 3 de desembre de 2021).
- Implementació i posada en marxa del nou programa (del 21 de febrer al 27 de maig 2022).
- Investigació després de la implementació del programa per esbrinar com afecta en tots els àmbits i com els infants se’n poden beneficiar (juny 2022).