Projecte d’innovació educativa Erasmus+

La nostra escola Montserrat Solà ha estat seleccionada per participar en un projecte d’innovació educativa ERASMUS+. Aquest és un projecte científic subvencionat per fons europeus, en el qual hi participen quatre països de manera simultània: Espanya, Malta, Regne Unit i la República Eslovaca.

El projecte es diu:

És bo per a ells (els ocells), és bo per a tu.
Aprenentatge Social i Emocional
mitjançant l’aproximació de la natura a les escoles”

En la seva versió reduïda:

“SEL for schools”

És bo per a ells –per als ocells, els animals, les plantes–, és bo per a tu” –bo per als infants, per a les persones adultes, per a tota la humanitat–.

Els objectius d’aquest projecte són:

• Trobar el paral•lelisme entre la vida, les necessitats i el benestar dels ocells i de tots els éssers vius en general, amb la vida, les necessitats i el benestar dels infants i de totes les persones, mitjançant l’empatia, el coneixement i la comprensió del nostre vincle amb la natura.
  • Desenvolupar i testar un programa pilot perquè altres escoles puguin utilitzar-lo en un futur.
  • Contribuir al desenvolupament i al benestar general dels infants i al d’altres éssers vius, com ara els ocells.
  • Desenvolupar el coneixement i les actituds positives vers la natura.
  • Donar suport a les habilitats socials i emocionals amb activitats a l’aire lliure.

La garantia experta del projecte la proporciona la Facultat d’Educació, Departament de Pedagogia i Psicologia Preescolar i Elemental de la Universitat de Prešov (Eslovàquia).

Les entitats que hi participen són les següents: Birdlife (Malta), Sociedad Española de Ornitología/SEO Birdlife, Milanta Craft S.L.U. (Espanya), Learning through Landscapes (UK), University of Prešov, Faculty of Education, Department of Pre – school and Elementary, Pedagogy and Psychology, Slovak republic, SOS Birdlife Slovensko, INAK, oz, Slovensko.

Aquest estudi està dissenyat per als infants i les famílies de cinc anys. En el cas de la nostra escola, els infants de P3 i P4 gaudeixen també de les activitats proposades. Aquestes es divideixen en tres etapes:

1. Realitzar una investigació en grups de 15-20 infants en connexió amb la natura (del 15 de novembre al 3 de desembre de 2021).
  2. Implementació i posada en marxa del nou programa (del 21 de febrer al 27 de maig 2022).
  3. Investigació després de la implementació del programa per esbrinar com afecta en tots els àmbits i com els infants se’n poden beneficiar (juny 2022).