No hi ha camí per a la pau, la PAU és el camí

El dia 30 de gener, en record de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi, les escoles celebrem el dia escolar de la no-violència i la pau (DENIP). El DENIP va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora que s’ha difós arreu del món. El DENIP propugna una educació permanent en i per a la Pau, la tolerància, la solidaritat, el respecte als Drets Humans i la No-violència.

Els objectius són:

• Sensibilitzar sobre la pau entesa com a molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
  • Incidir en aprendre a resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona infants, mestres i… amb la finalitat de celebrar i recordar que volem ser persones de pau.

Per celebrar la diada, els infants han llegit llibres i han mirat contes que ens ha cedit la biblioteca Antoni Comas, han conversat a l’aula, han après dues cançons (una d’elles signada), han visionat curtmetratges, hem parlat de simbologia diversa relacionada amb la pau i la no violència.

Avui dimarts 30 de gener, ens hem trobat al pati de l’escola. Hem fet tres rotllanes concèntriques, hem cantat les cançons i hem escoltat el manifest que han escrit els nens i les nenes de sisè.