Comunitat de Grans. JORNADA DE SENSIBILITZACIÓ: «PUC FER-HO, PODEM FER-HO»

El passat 28 de setembre els infants de la Comunitat de Grans van gaudir d’un dia molt especial. A partir de la pràctica d’esports adaptats i de la realització d’activitats diverses l’alumnat vivenciava i prenia consciència de com es poden sentir les persones amb dificultats visuals, auditives i motrius davant de diferents situacions, i així intentar fomentar el respecte i la tolerància cap a la diversitat funcional. Es pretenia que l’alumnat reflexionés sobre les habilitats, potencialitats i capacitats que tothom posseeix, i que a l’hora d’enfrontar desafiaments la cooperació de tota la comunitat pot ajudar a superar-los. El lema de la jornada, «PUC fer-ho, PODEM fer-ho», recollia aquest missatge.

Al matí es van organitzar tres grans espais: l’espai d’esports adaptats, amb la pràctica de goalball, boccia, voleibol i atletisme; l’espai motriu, amb l’ús de cadires de rodes i el bàsquet amb una sola mà, i també van fer d’artistes sense mans i van jugar a jocs de taula mentre algú els donava cops (simulant moviments incontrolats del cos); i l’espai sensorial, amb l’aprenentatge de l’alfabet dactilològic, cantar cançons en llengua de signes, transcriure missatges en Braille, dibuixar a l’esquena d’un/a company/a perquè ho representés en un full i jugar a jocs de taula adaptats per persones amb dificultats visuals.

A la tarda es va fer una gimcana de reptes cooperatius; distribuïts en grups, els infants van realitzar uns desafiaments amb els quals aconseguien una paraula que, posteriorment, els permetria desxifrar un codi secret. Finalment, es va fer una reflexió conjunta que va culminar amb l’obertura d’un cofre amb un tresor per a tothom: un braçalet amb el lema de la jornada. Aquest detall permetrà a tota la comunitat educativa de l’Escola Montbui recordar la importància de la superació personal i del treball en equip.