6è. SOM DIPUTATS I DIPUTADES

Durant la del 12 al 16 d’abril, els i les alumnes de sisè vam participar en una simulació d’un projecte llei, basat en les mesures contra el canvi climàtic i els seus efectes, una activitat organitzada pel Parlament de Catalunya.

Aquest any, a causa de la pandèmia, no es va poder realitzar presencialment i es va haver d’adaptar telemàticament.

L’activitat constava de dues parts: Una a l’aula, on vam fer la lectura del projecte llei i la divisió de la classe en quatre grups parlamentaris; cada grup va designar un portaveu. Tot seguit, cadascun dels grups parlamentaris va decidir quins canvis/esmenes farien al projecte llei.

La segona part de l’activitat es va realitzar telemàticament, mitjançant una videotrucada de Meet i va ser dirigida per un membre del Parlament. Durant la sessió, es va fer una simulació de com es portava a terme l’aprovació d’un projecte llei. Cada grup: el blau, vermell, groc i verd van fer l’exposició de les esmenes que havien proposat i al final van votar per veure si quedava aprovada o rebutjada.

Va ser molt interessant simular part de la feina que realitzen els diputats i diputades del Parlament de Catalunya i també fer la reflexió sobre la lluita contra el canvi climàtic i els efectes perjudicials que té per al nostre planeta. Cal que pensem tots en les solucions i esperem que aquest projecte llei aviat es posi en marxa per tal de curar la nostra Terra.

Per últim, voldríem agrair la col·laboració i l’ajuda de l’Abraham Requena, pare d’un alumne de sisè, per tal de dur a terme aquesta activitat.