LA SETMANA DE LA MÚSICA A P4-P5A

A l’escola aquesta ha estat una setmana especial. El dia 22 de novembre és Santa Cecília patrona de la música i des del centre s’ha volgut celebrar fent cada dia activitats relacionades amb la música.

Una de les propostes ha estat treballar tres audicions; escoltar-les i posteriorment fer alguna activitat que permeti als infants aprofundir i conèixer millor l’audició en qüestió. Les propostes que hem fet a P4 i P5A han estat les següents:

1.Així parlà Zaratustra de Richard Strauss: es tracta d’una obra interpretada per una orquestra i en la qual ens hem fixat en diverses qualitats del so: intensitat (fort i fluix), durada (curt i llarg) i altura (agut i greu).

Hem escoltat la peça i hem pensat en quins animals ens feia pensar cada part. Després ens hem imaginat que estàvem a la selva i que el lleó( un infant concret) ens anava cridant i tots els animals l’anaven a veure (segons la intensitat de la música érem un animal o un altre i caminàvem d’una certa manera). Després de jugar una estona a representar animals segons la música hem passat a representar la peça de manera gràfica. Hem vist que hi ha dos músiques diferents (una més forta i una més fluixa) per tant, cadascú ha escollit dos colors diferents. Hem escoltat  la música i a un full hem representat el que ens semblava. Hi ha infants que han representat la  intensitat amb muntanyes, d’altres amb figures de diferents mides. Així mateix també hi ha nens i nenes que s’han fixat amb l’altura (pujant quan era agut i baixant quan era greu).

2.Qui té la raó de Dmitri Boríssovitx Kabalevski: Es tracta d’una obra de piano que representa la discussió entre dos personatges, un amb la veu greu i l’altra amb la veu aguda.

El primer que hem fet ha estat escoltar la peça i dir a què ens recordava. Després l’Alba l’ha representat amb dos titelles (la Caputxeta que feia la part aguda i el Llop la greu). A partir d’aquí hem arribat a la conclusió que els personatges estaven discutint, ens hem posat per parelles, hem dibuixat un titella al nostre dit i un infant representava la part greu i l’altra l’aguda. Finalment tots els infants que feien de Caputxeta s’han posat a un costat i els que feien de Llop a l’altra i hem reproduït el diàleg musical entre tots i totes.

3.Basin Street Blues de Spencer Williams. En aquesta audició hem identificat els diversos instruments que hi havia: clarinet, piano i bateria i hem parlat de com eren aquests instruments i com es tocaven. Hem mirat vídeos per veure-ho i per escoltar com sonaven i finalment hem escoltat la peça fent mímica com si toquéssim un instrument concret a cada moment.

A més de les audicions que hem treballat a l’aula, el divendres en Lluis Pinyot va venir a fer-nos un  taller de música que es deia: “Juguem cantant”. Tal i com el seu nom indica vam aprendre cançons, les vam cantar de diferents maneres tot jugat amb el ritme, la intensitat i les lletres! Ens ho hem passat molt bé!

Als enllaços següents podreu veure alguns vídeos de l’activitat:

Per acabar d’arrodonir aquesta setmana tan especial, cada dia a la darrera estona de la tarda hem mirat vídeos que vosaltres ens heu enviat de nens i nenes, familiars i amics i amigues que tocaven algun instrument.

Ha estat fantàstic . Moltes gràcies!

Per poder veure les fotografies de la setmana de la música feu clic a la següent:

Que no pari mai la màgia de la música!!!