Història

L’Escola Les Bases és una escola pública que depèn de la Generalitat de Catalunya. Pertany al municipi de Manresa, als barris del sector nord, Poble Nou i La Mion , i actualment està situada al carrer Puigmal nº16.

La xifra d’habitants a Manresa és de 76250 habitants (dades de 2018). El nostre, és un barri que des de fa uns anys se n’ha observat el creixement, és un barri amb parelles joves i amb fills/es petits, i amb una oferta insuficient de places d’Educació Infantil i Primària, així doncs el curs 2015-2016 va quedat palesa la mancança d’alguns equipaments públics com és el cas d’una Escola. És per això que l’Ajuntament i la Generalitat van apostar per reforçar l’oferta de places de P3 allà on van observar un major creixement de la població, donant lloc al naixement de la nostra Escola, i a partir de setembre de 2016 ja amb el nom propi d’Escola Les Bases.

En relació amb el barri, la ubicació de l’Escola està en un lloc òptim ja que gaudim de molts serveis municipals i privats com son l’Ateneu, l’Associació de Veïns, l’Institut Lacetània, la FUB, la UPC, la biblioteca, el LAB 0-6, el centre Cívic Mion-Puigberenguer… amb alguns dels quals ja hem començat a fer xarxa de barri.

Seguim treballant per crear la nostra història mica en mica entre totes i tots…