Investiguem squin tipus de vida hi ha a l’aigua de la sèquia

El dia 12 de novembre vam fer una sortida al tros de la sèquia que tenim al costat de l’escola, cada alumne va portar un pot que van omplir amb aigua. Quan vam arribar a la classe vam investigar amb els microscopis i les lupes binoculars si hi havia éssers vius dins de l’aigua.

Després d’haver fet de petits científics, ens endinsem en una conversa molt interessant que ens conduirà cap a quin camí segueix el nostre projecte.

Conversa la sèquia

Eva: Nois i noies, comencem a pensar quin dia vam sortir??

Tots: el dimarts!!https://photos.app.goo.gl/kJDussNgzpijueKM8

Eva: I perquè serveix la sèquia?

Martí: Antigament hi havia molta sèquia i van decidir fer un rierol petit per tenir més aigua.

Eva: Perquè es fa servir la sèquia actualment?

Aimane: per veure aigua!

Sara: per no haver d’anar a la platja per fer aigua

Marcos: per experimentar sobre bactèries desconegudes!!

Aimane: per les fonts!!

Marti: per regar els camps i per potabilitzar l’aigua.

Eva: Aquí darrera, l’escola, no hi ha gaires cases ni carreteres, només hi ha camps,  algú sap com es diu aquesta zona de darrera?

Ricardo: Els camps!

Eva: Es diu El Poal! és la nostra zona de l’escola, hi tenim els horts del Poal, i passa la sèquia soterrada, i es fa servir per regar els camps, n’hi d’oberts i tancats.

Martí: Al casc antic de Manresa hi ha una línia de rajoles que antigament hi passava la sèquia.

Eva: Molt bé!! tornem a l’aigua, el dia que vam passar gaire bé no hi havia aigua!!

Vam arribar un tros que si hi havia aigua…

hi va haver nens que es van fixar que hi havia insectes!!

Algú va observar que hi havia amb vida?

Erik: algues

Marcos: els bitxos bola

Eva: Per que et semblava que ho seran?

Marcos: perquè tenien el mateix aspecte

Eva: Com eren?

Soraya: Nosaltres vam veure amb un aparell un cuc super petit, i el vam veure super super gran

Eva: Com es diu aquell aparell?

Microscopi amb pantalla LCD.

I un altre estri que vaig portar?

Isabella: un microscopi

Eva: Que més hi havia dins de l’aigua?

Soraya: la Eliy va trobar cargols molt petits.

Eva: us en recordeu com es diu l’estri que vam fer servir per agafar l’aigua?

Eva: Que creieu que pot ser això que vam trobar i vam fer una foto amb el mòbil?

Nouran: Un animal!

Eva: Sabeu que haurem de fer??

Si voleu saber que és ho haurem de tornar a esperar fins que arribi la primavera !!