Dia Escolar de la No-violència i la Pau – DENIP

Dijous 30 de gener es van preparar al centre diferents activitats per celebrar el Dia Escolar de la No-violència I la Pau.

La jornada va començar amb una reflexió conjunta sobre el DENIP seguida d’un Kahoot on l’alumnat participava en equips. Va servir per indagar i compartir els coneixements previs sobre el tema.

Acte seguit, començava la gimcana que portava per títol Imagine all the people on els i les alumnes, en dos equips, havien d’organitzar-se per trobar i completar les 8 proves a través de les pistes que se’ls va donar. Quan una prova estava completada agafaven un tros de la cançó de John Lenon. Les proves estaven relacionades amb el tros de cançó que trobaven.

A través d’aquestes proves, s’invitava a l’alumnat a reflexionar sobre la importància de la prevenció dels conflictes, les eines i estratègies que tenim per solucionar un problema, la pau, el seu significat i accions per manifestar-la.., treballant de manera cooperativa, en equip. Destaquem que hem passat un matí molt dinàmic i lúdic.

El dia finalitzava amb una sessió de Biodansa en família titulada Ubuntu (Tribu).

Per tancar el taller del DENIP, el dia següent, l’alumnat va reflexionar i avaluar totes les activitats i ambdós equips van mostrar la dansa que havien creat en una prova de la gimcana i que els identificava com a Equip – Tribu.