PLA D’OBERTURA EN FASE 2, JUNY 2020

El present Pla sorgeix del desplegament de les instruccions per a l’organització de l’obertura dels centres educatius en fase 2 de desescalada en la finalització del curs 2019/20 i per  a l’organització i funcionament dels centres i els estudis del curs 2020/21, aprovat pel PROCICAT en data 20 de maig de 2020.

Al Pla s’especifiquen les característiques en l’àmbit pedagògic i d’acompanyament, en l’àmbit de gestió i organització i en l’àmbit de salut (protecció i prevenció) per a les primeres setmanes de juny, que es farà una obertura parcial dels centres educatius que entrem en la fase 2 de desescalada.

PLA D’OBERTURA EN FASE 2 ESCOLA DEL POBLE NOU DEL DELTA

 

Jornada de portes obertes. DATA PER CONFIRMAR

Seguint les indicacions del Conseller d’Educació, posposem fins a nou avís, la Jornada de Portes Obertes.

Per a més informació, podeu enviar un correu electrònic a e3009217@xtec.cat i us anirem informant de les properes dates de Portes Obertes.

A continuació, podeu escoltar la falca de ràdio que havíem preparat amb l’emissora Imagina Ràdio. (Recordeu que les dates canviaran!)

 

La nostra escola a Imagina Ràdio

Aquí podeu veure la notícia realitzada per l’equip d’Imagina Ràdio dins del Pla de Comunicació de centre: imaginaradio.cat – L’èxit de l’escola rural.

L’èxit de l’escola rural: aprendre en petits grups fomentant l’autonomia i la responsabilitat

L’Escola de Poble Nou del Delta obre les seues portes del 16 al 20 de març

Els grups multinivell i multicicles permeten la interacció entre alumnes de diferents edats així com també entre mestres. Aquest sistema fomenta l’autonomia i la responsabilitat de cada nen, mitjançant el treball cooperatiu: els petits escolten els grans, però també els grans aprenen dels petits.

La setmana vinent, del 16 al 20 de març, l’Escola de Poble Nou del Delta farà jornada de portes obertes. Per a més informació es pot trucar trucar al 977744705 o al 656234540 o enviar un correu electrònic a e3009217@xtec.cat.

Redacció – V. Ll.

La cursa per la Pau passarà per la nostra escola!

La carrera per la Pau Peace Run, també coneguda com “World Harmony Run”, és un relleu global que vol promoure l’amistat i l’enteniment internacional. Com a símbol de la Pau, els corredors i corredores porten una torxa encesa que passen de mà en mà corrent a través de 100 nacions arreu del planeta. Dijous dia 12 de març mentre corren el tram Vinaròs – Tarragona, faran una aturada a la nostra escola, donat que passen pel Poble Nou del Delta. Allà els rebrem amb pancartes, poemes i cançons relacionades amb l’harmonia i la pau. També els animarem a seguir corrent i seguir treballant per dur pau i harmonia arreu del món.

Comiat del Rei Carnestoltes

Igual com va venir, el Rei Carnestoltes, ha marxat de l’escola entre festa, música i disbauxa.

L’alumnat de Cicle Inicial i Infantil l’hem acomiadat dient-li que ens ho hem passat d’allò més bé i que desitgem que torni l’any vinent. En canvi, l’alumnat de Cicle Mitjà i Superior hem llegit un discurs on el propi Rei Carnestoltes ha valorat la seua estada a l’escola i ha promès que l’any que ve tornarà per portar alegria, disfresses, xalera i molta festa!

Adéu, Rei Carnestoltes! Fins l’any que ve!

Inventem idiomes propis.

Avui a l’ambient musical, l’alumnat de Cicle Mitjà i Superior hem realitzat una activitat englobada dintre de l’educació de la veu titulada “Els Extraterrestres” en la qual, per grups, havíem d’inventar i crear un idioma propi amb sons “que no volen dir res” (sons extraterrestres) acompanyats de moviments abstractes. Després, ens havíem de posar d’acord per realitzar una representació o dramatització lliure amb una cançó al final.

En aqueta activitat l’alumnat ens ha mostrat la seua creativitat artística i hem potenciat el desenvolupament de la consciència envers el propi aparell fonador, fomentant una actitud d’atenció i cura en l’emissió de sons i millorant l’articulació de cada fonema i la dicció. Ens ho hem passat genial!

 

 

Turistic Creativation Challenge. Activitats de geolocalització a la Bassa de les Olles.

L’alumnat de Cicle Mitjà i Superior hem visitat avui la platja de l’Arenal a l’Ampolla, per tal de realitzar dues activitats de geolocalització lligades amb el repte que estem duent a terme, participant al Projecte Turistic Creativation Challenge.

El repte que se li planteja a l’alumnat és fer una platja més innovadora i tecnològica. Per això, avui hem passat el matí realitzant activitats amb l’ajuda de tauletes electròniques per la Platja de l’Arenal i la Bassa de les Olles.

Abans de fer l’activitat, en Marc Cabrera de Deltaturístic ens ha donat la informació necessària per anar superant els reptes que ens apareixien a les tauletes. A més, l’alumnat havia d’orientar-se i treballar en equip per poder resoldre’ls.

Sortida lúdico – cultural a Amposta

Aquest  divendres 28 de març, alumnat, mestres i algunes famílies, vam realitzar una sortida a la localitat d’Amposta on vam poder gaudir d’una jornada completa amb una gran varietat d’activitats relacionades amb l’art i la cultura.

Així, la primera parada d’esta sortida, la vam fer al Centre d’Art “Lo pati”, on ens esperava l’artista local Hernan en H, qui ens va proposar de  realitzar un taller d’il·lustració de bosses, on l’alumnat, va gaudir de la representació lliure d’allò que més li agradava a sobre d’una bossa de tela. El resultat de l’activitat va ser la realització d’unes bosses personalitzades fruit de la creativitat  de cadascú.

A continuació, la segona parada, després d’esmorzar, la férem al “Museu de les Terres de l’Ebre” on vam participar d’una visita guiada a les exposicions del Museu, en concret, a les exposicions “Les Terres de l’Ebre, de la prehistòria a l’edat Mitjana”, i “L’Ebre, camí d’aigua”, amb les quals vam poder conèixer una mica més de la historia de les nostres Terres.

Acte seguit, era el moment de dinar, però abans, encara vam tenir una bona estona per davant per poder jugar a l’aire lliure al Parc dels Xiribecs. Allí, l’alumnat va gaudir de les instal·lacions  d’este gran parc, així com de realitzar diferents propostes de joc lliure.

Ja per últim, a la tarda, la visita que ens quedava per fer, era a la biblioteca “Sebastià Joan Arbó”, on l’encarregada de la mateixa, a banda d’explicar-nos i mostrar-nos el funcionament de la biblioteca,  ens va realitzar un taller de contes sobre les diferents emocions, on l’alumnat interactuava amb la proposta. En acabar d’escoltar els diferents contes, l’alumnat, va poder moure’s lliurement per l’espai de la bibloiteca, en busca de diferents propostes de llibres seguint els seus interessos…contes, còmics, llibres d’informació, de diferents formats i tipologies, etc.

Un dia molt vivencial i enriquidor.

 

Pancake Day

El Pancake Day se celebra al Regne Unit abans de començar la quaresma. A la nostra escola també l’hem celebrat. L’alumnat de Cicle Mitjà i Cicle Superior ha buscat diferents receptes de “Pancakes” per cuinar a l’aula. Cadascú ho ha planificat i ha preparat aquests vídeos de les receptes en anglès.

Les receptes són de diferents països atenent al tema de la Revista de la ZER: Els Països del Món.

Carnestoltes 2020

Durant la setmana del 17 al 21 de febrer hem realitzat activitats relacionades amb la festivitat de Carnestoltes.

Cada dia hem complert les ordres del Rei Carnestoltes i aquest ens ha donat la benvinguda a l’escola a les 9:00 i a les 15:00.

Dimecres va ser el dia de l’Expomenjar on l’alumnat i les seues famílies van cuinar un menjar  disfressat, tal i com hem explicat en l’article concret de l’Expomenjar 2020.

Divendres al matí, vam finalitzar la setmana amb una Rua pel carrers del poble conjuntament amb les famílies, on vam poder lluir les disfresses que havíem estat elaborant durant les hores de tallers. Este curs, tothom representava a un país atenent al tema de la revista de la ZER: Els Països del món. L’alumnat ha investigat el país i ha escollit un element representatiu. Així podíem trobar representats animals autòctons, menjars, edificis o escultures de països de tots els continents.

A la tarda, vam realitzar una gran festa amb disfressa lliure i xocolatada per a l’alumnat, famílies i gent del poble.

 

Expomenjar 2020

Durant la Setmana de Carnestoltes, des de fa 10 anys, celebrem la Festa de l’Expomenjar amb les famílies. La proposta va néixer d’una mestra en proposar per al Dijous Llarder que les famílies poguessin cuinar i disfressar conjuntament amb els seus fills/es truites amb els ingredients que volguessin.

La proposta va ser i continua sent molt ben rebuda per les famílies i ha anat evolucionant, convertint-se en una celebració d’escola i canviant la proposta a Expomenjar, on cadascú cuina un plat salat o dolç, amb la consigna de què estigue disfressat.

A primera hora del matí s’exposa el menjar que cadascú ha preparat amb la presència del rei Carnestoltes i al llarg del dia es fan activitats relacionades amb aquests menjars.

Per finalitzar la  jornada, compartim alumnat, familiars i docents tot el menjar preparat amb un dinar al pati de l’escola. La festa acaba amb jocs i música per a totes les edats.

Dia Escolar de la No-violència i la Pau – DENIP

Dijous 30 de gener es van preparar al centre diferents activitats per celebrar el Dia Escolar de la No-violència I la Pau. 

 

La jornada va començar amb una reflexió conjunta sobre el DENIP seguida d’un Kahoot on l’alumnat participava en equips. Va servir per indagar i compartir els coneixements previs sobre el tema.

 

 

 

Acte seguit, començava la gimcana que portava per títol Imagine all the people on els i les alumnes, en dos equips, havien d’organitzar-se per trobar i completar les 8 proves a través de les pistes que se’ls va donar. Quan una prova estava completada agafaven un tros de la cançó de John Lenon. Les proves estaven relacionades amb el tros de cançó que trobaven.

A través d’aquestes proves, s’invitava a l’alumnat a reflexionar sobre la importància de la prevenció dels conflictes, les eines i estratègies que tenim per solucionar un problema, la pau, el seu significat i accions per manifestar-la.., treballant de manera cooperativa, en equip. Destaquem que hem passat un matí molt dinàmic i lúdic.

 

 

El dia finalitzava amb una sessió de Biodansa en família titulada Ubuntu (Tribu).

Per tancar el taller del DENIP, el dia següent, l’alumnat va reflexionar i avaluar totes les activitats i ambdós equips van mostrar la dansa que havien creat en una prova de la gimcana i que els identificava com a Equip – Tribu.

 

Llums i ombres

L’alumnat juga amb les seues pròpies ombres, experimenta amb la llum, viu la foscor, es planteja interrogants, desenvolupa la seua identitat i la intencionalitat dels seus actes…  Aquesta vegada, els infants ens han sorprès amb la seua creativitat, inventant i representant una obra de teatre.