Obertes les inscripcions a INNicia’t, un programa d’acompanyament dirigit a projectes de transformació agroalimentària

Avui us parlem d’INNicia’t, un programa d’acompanyament creat en el marc de Start Up Rural, un projecte de cooperació interterritorial cofinançat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de Catalunya (DARP) i pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

Les entitats promotores d’aquest programa son els GAL Consorci Leader de Desenvolupament Rural del Camp i l’Associació Leader de Ponent. Des de l’Escola Agrària de l’Empordà i d’altres Escoles Agràries del Servei de Formació Agrària, hem participat activament en l’organització d’aquest projecte. Us expliquem com formar-ne part!

• Objectiu d’INNicia’t

L‘objectiu principal del programa INNicia’t és acompanyar a desenvolupar projectes de  transformació agroalimentària situats als territoris rurals de Catalunya, proporcionant la transferència de coneixements per tal que les persones o empreses d’aquest sector puguin dur a terme un procés d’innovació i millorar així la seva competitivitat.

• Qui s’hi pot adherir?

Persones físiques o empreses que compleixin els següents requisits:

• El projecte s’ha de realitzar en territori Leader.
    • Projecte vinculat a la transformació agroalimentària.
    • En el cas d’empreses, que tinguin la dimensió de microempreses.
    • Que hagin rebut una formació relacionada amb la transformació agroalimentària a alguna d’aquestes Escoles Agràries durant els últims 3 anys: Escola Agrària de Mas Bové, Escola Agrària de l’Empordà, Escola Agrària del Pallars, Escola Agrària de Tàrrega, Escola Agrària de Viticultura i Enologia Mercè Rossell i Domènech (Espiells) i Escola Agrària de Gandesa
    • Que no hagin gaudit de l’ajut de primera instal·lació de joves agricultors i agricultores, ni hagin gaudit d’algun altre ajut amb la mateixa finalitat procedent d’altres departaments, administracions i entitats públiques o privades durant la mateixa anualitat
  • En què consisteix l’acompanyament?

El programa està valorat per un import mitjà de 1.500€ per projecte, tot depenent de la naturalesa i les necessitats d’aquest. INNicia’t oferirà el servei d’assessorament personalitzat per part d’una persona experta. Els àmbits podran ser següents:

– Comunicació i màrqueting

– Digitalització i TIC

– Gestió econòmica i financera

– Experiència directa amb el consumidor

• Com pots fer la inscripció al programa?
      1. Consulta la informació completa a la web del programa
      2. Omple el formulari d’inscripció
      3. Tens temps fins el 13 de juny de 2021

Comptem amb tu! Per a més informació podeu posar-vos en contacte amb el Consorci Leader de Desenvolupament Rural del Camp (abitria@leaderdelcamp.cat) o l’Associació Leader de Ponent (asecanell@leaderponent.cat).